Sportclub Rijssen 1 wint eerste competitiewedstrijd

Gepubliceerd op: zaterdag 25 september 2021
SVV'56 1 - Sportclub Rijssen 1 0-2 (0-1)

We zijn vandaag in Sibculo op sportpark De Dubbeltreffer. De ouderen onder ons weten nog waar dat ligt, maar de rest had onderweg wat moeite met de oriëntatie. We treffen daar de Sibculose Voetbal Vereniging 1956. SVV is geen onbekende in de competitie en de vorige onderlinge wedstrijd eindigde in een overwinning voor SVV. Maar na zoveel maanden geen competitie weet niemand wat de onderlinge verhoudingen zijn. Bekend is dat SVV in de beker 3 keer heeft verloren. Maar wat zegt het?

Na de presentatie van de toekomst, de SVV-jeugd tot en met 12 jaar, fluit, de goed leidende scheidsrechter, om 15:00u voor de eerste maal en is het spel op de wagen. Sportclub begint slordig en leidt veelvuldig balverlies, waardoor SVV relatief veel in balbezit is. Het is Sportclub daarentegen dat de score opent. In de 12e minuut wordt Aykan Dormusoglu diep gestuurd. Hij controleert de bal die daarna via enkele spelers voor Milan Bruins wordt klaargelegd. Met een welgemikt afstandsschot zet hij de 0-1 op het bord. Dat geeft SVV aanleiding stelliger op zoek te gaan naar de eerste, maar dichterbij dan de paal komen ze niet. SVV houdt de druk er op  en raakt in de 21e minuut nogmaals de paal. Tegen de verhouding in is het Sportclub dat bijna op 0-2 komt. Een te slappe terugspeelbal wordt door Aykan onderschept, maar een SVV'er staat helaas in de weg.

In de 39e minuut is het opnieuw SVV met een kans. Doelman Alex Calkhoven redt in eerste instantie. Mike Tuitert redt in tweede instantie nogmaals. Iets dat ze later in de wedstrijd nogmaals zullen doen. In de 41e zien we nog een grote kans voor Sportclub, maar ook dat resulteert niet in een score, zodat de ruststand uitkomt op 0-1. Gelet op de kansen over en weer had het echter ook 5-5 of een willekeurige andere variant kunnen zijn. Voor de ruim aanwezige toeschouwers is het met andere woorden een leuke, spannende wedstrijd.

Coach Michel Luberti wisselt in de rust Sandro van Ooijen voor Tom van der Munnik. Vanaf de aftrap gaat de wedstrijd verder waar die geëindigd was. Het is SVV dat in de 46e minuut de grootste kans creëert, maar opnieuw geen doel raakt. In de 62e minuut wisselt Jasper Kreijkes met Matthijs Tempert. In de 66e minuut is Matthijs Altink onfortuinlijk. Hij ziet zijn inzet net naast gaan. De vrije trap die Luca enkele minuten later krijgt, geeft Sportclub de 0-2 voorsprong. Een hoog voor gegeven bal wordt door iedereen gemist en dat geldt ook voor de SVV doelman. Hij gaat onder de bal door, waardoor deze bij de tweede paal binnengaat. In de 71e minuut zien we het duo Alex en Mike hun kunstje herhalen, waardoor de bal de lijn niet passeert. In de 80e minuut krijgt SVV in 1 aanval nog 3 kansen, maar treffen daarbij steeds een Sportclub verdediger, zodat de 0 behouden blijft. Pas in de 87e minuut zien ze een schot op doel in de buurt van een punt komen, maar het is ze vandaag niet gegeven, zodat de eindstand uitkomt op 0-2.

Een mooie opsteker voor Sportclub, die hiermee de eerste wedstrijdpunten binnenhaalt. Tijd dus voor een klein feestje voor dit jonge team dat vooral ervaring moet opdoen.