Sportclub Rijssen 1 verliest bij BZSV

Gepubliceerd op: zaterdag 30 oktober 2021
Slechte wedstrijd met dito resultaat (3-1)

Vandaag opnieuw een team dat in dezelfde regionen op de ranglijst staat en wel BZSV De Blauwwitters. Een team dat we ook in de voorbereiding troffen en waarvan toen met 3-0 gewonnen werd. Echter, vandaag spelen we uit en BZSV zal niet nogmaals met lege handen willen staan. Bij Sportclub wil men deze wedstrijd ook winnen en dat gaan zij proberen met ongeveer hetzelfde team als vorige week met dien verstande dat Tom van der Munnik vandaag in de spits begint. Op de bank zitten Aykan Dormusoglu, Matthijs Altink, Devlin Roessink en de beide JO19-spelers die we daar vorige week ook zaten.

Vanaf de start zien we twee teams die niet in staat zijn de bal of het eigen spel te controleren. Of, zoals een omstander het verwoorde, hotse knotse voetbal. Iets waar het harde kunstgras, de stevige wind en de door de regen natte bal ongetwijfeld aan bijdroegen, maar dat was zeker niet het hele verhaal. De enige keer waarbij het een team wel lukte enkele keren achter elkaar een teamgenoot de bal toe te spelen resulteerde dat prompt in een doelpunt. Het was BZSV dat de bal 3 passes in de ploeg hield en in de 20e minuut de bal vanaf rechts voorgaf. Deze bal werd aan linkerkant aangenomen en vervolgens beheerst in het doel geschoten. 1-0. En dat was tevens de ruststand, waarbij nog op te merken viel dat Tom de lat wist te raken na een ingooi van Milan Brinkman.

In de rust worden Justin Bruins en Tom gewisseld voor Aykan en Devlin en dat levert Sportclub, dat nu de wind in de rug heeft, zowaar het betere van het spel op. Een lange bal, die dankzij de wind ruim achter de verdediging viel, werd door Devlin op waarde geschat. Hij kon alleen op het doel af en dat had zeker een doelpunt opgeleverd ware het niet dat hij buitenspel zou hebben gestaan. In de 45e minuut is het opnieuw BZSV dat scoort, waarbij de gehele Sportclub defensie afwezig leek. 2-0. Een minuut later krijgt Devlin zijn revanche. Het is opnieuw een lange bal, die hij met een ruime lob over de doelman werkt en tegen het dak van het doel stuitert. 2-1. Het betere spel is voor BZSV het signaal de wedstrijd fysieker te maken en de scheids die daar de gehele eerste helft consequent voor floot, liet nu vaak doorspelen, wat regelmatig tot onbegrip leidde.

In de 69e minuut speelt BZSV de lange bal en dat lijkt een eenvoudige bal voor doelman Alex Calkhoven, maar die verkijkt zich daar lelijk op. Dankzij de wind komt die totaal ergens anders uit dan gedacht, waarna BZSV de bal in het lege doel kan schieten. 3-1. Datzelfde overkomt 5 minuten later bijna de doelman van BZSV, maar die kan zich net voldoende uitrekken om de bal nog te pakken. Sportclub heeft daarna kans op de aansluitingstreffer. Een vrijetrap net buiten de 16 wordt door Jorn vanaf de stip netjes over de doelman getild, maar opnieuw is het buitenspel, zodat ook dit niet doorgaat. In de slotfase krijgt Luca van Ooijen nog een mogelijkheid, maar zijn vrijetrap treft de lat, zodat de eindstand 3-1 is.

Het was met andere woorden een slechte dag voor Sportclub. Het spel was niet best en een beetje geluk hadden ze ook niet. BZSV speelde zeker niet beter, maar had net iets meer geluk, en won daarmee de wedstrijd.