JO11 wint op de typische Feyenoord manier

Gepubliceerd op: maandag 8 november 2021
1e overwinning in de 1e klasse!

Beleving, inzet, strijd, bij vlagen heel leuk voetbal en prachtige goals: dat is wat de wedstrijd van afgelopen zaterdag zo ontzettend leuk maakte.

Voor onze jongens was het de 2e wedstrijd in de 1e klasse en na de nederlaag vorige week tegen Enter moesten we vandaag aantreden tegen Bornerbroek. Dit is een tegenstander die voor de break ook al in de 1e klasse speelde en die zijn 1e wedstrijd ook verloren had.

Zonder de zieke Floris en met een herstelde Finn ging het begin van de wedstrijd gelijk op. De verdediging van Bornerbroek greep een aantal keer stevig en eerlijk in en dat was toch wel even schrikken. De eerste kans was voor ons, na een goede aanval was het schot van Nino te zacht. Tot de 1e pauze bleef het 0-0. Er werd aangegeven dat er goed gespeeld werd, maar dat we vooral op de bal moesten blijven jagen wanneer we hem niet hadden.

Met Bas, Skay en Levi achterin was er bijna geen doorkomen aan en anders was er altijd nog Stijn die elke bal klem in zijn handen had. Een prachtige aanval via Bas, Robin en Nino kon helaas net niet afgemaakt worden door Finn, maar het was duidelijk waar het 1e doelpunt zou vallen. Deze viel ook en hoe: na een door scheidsrechter Alex Calkhoven gegeven vrije trap schoot Nino deze prachtig hoog in het doel 1-0. Blijdschap alom, zowel in als naast het veld. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust met Seth voor de geblesseerde Wouter bleven we goed spelen. Seth miste de kans op 2-0 na weer een prachtige aanval en toen was Robin aan de beurt: een mooie individuele actie en een bekeken schot in de korte hoek betekende de 2-0.

Bornerbroek gaf zich echter niet gewonnen en zo ontstond er een prachtig gevecht, waarin iedereen elkaar hielp waar dat nodig was. Toch viel de 2-1 via een mooi uitgespeeld doelpunt en dat was het moment dat het bij ons heel onrustig werd. Elke bal werd wild weggeschoten en telkens kwam Bornerbroek weer in de aanval. De 2-2 kon dan ook niet uitblijven en helaas viel deze dan ook 3 minuten voor tijd. Daar waar je zou verwachten dat de koppies naar beneden zouden gaan, kwam juist de opmerking van 2 jongens: kom op, we gaan door!

Dit betaalde zich uit: een corner in de, daar is ie: de laatste Feyenoord minuut. Het voor ons zo bekende recept, Nino gooit hem perfect voor en Finn of Bas kopt hem raak. Vandaag was het onze aanvoerder Bas die de bevrijdende 3-2 binnen kopte. Wat een ontlading, wat een gejuich en wat een teamprestatie: de 1e overwinning in de  1e klasse was een feit. Binnen hele korte tijd hebben de jongens zich prefect aangepast aan het niveau van deze klasse en ik denk dat iedere ouder langs de kant mega trots was op zijn zoon en de rest van het team.

Ik in ieder geval wel, super gedaan jongens!!