JO10-1 doet zichzelf tekort

Gepubliceerd op: maandag 15 november 2021
Verliespartij tegen de buren

Vanmorgen de derde wedstrijd van deze ronde in de 3e klasse. Waar de eerst 2 eigenlijk kansloos werden verloren maar het spel wel verbeterde was er vandaag kans om een mooie uitslag neer te zetten. Tegen de buren ook nog dus vol d’r op.

Dat gebeurt dan ook maar Excelsior tart alle voetbalwetten niet! Als je zelf niet scoort doen zij het wel. Ondanks 5 grote kansen die we allen niet benutten krijgt Excelsior anderhalve kans en scoren 2x. We zijn gewoon beter en feller maar de laatste bal komt niet aan of de keeper staat id weg of we zijn te onrustig zeg het maar! Mason maakt uit een corner de 1-2 en dan is het eerste kwart voorbij.

In het 2e kwart hetzelfde spelbeeld en al snel komen we verdiend op 2-2 door Jared die een mooie vrije trap van Quinten tegen de touwen werkt. Ons veldspel is prima maar het lukt gewoon niet om Excelsior over de knie te leggen en na een sneue eigen goal gaan de koppies wat hangen. In de 2e rust op het hart gedrukt dat het verder prima gaat en we gewoon zo door moeten ballen. Dit gebeurt ook maar toch staat Excelsior in no-time op 2-6! Het voelde ook zo oneerlijk!! Gelukkig maakt Jared op een mooi moment de 3-6 uit de kluts en is het tijd voor de 3e en tevens laatste rust. We deden niets fout en toch die achterstand dus : koppies omhoog en minimaal 3x scoren, liefst 4x zeiden de spelers gretig. En zo is’t.

Als je moet scoren moet je niet verdedigen maar aanvallen dus volgt er een tactische wissel. Een verdediger eraf voor een aanvaller. Dit pakt in eerste instantie niet goed uit want als de  de bal teveel achterin blijft hangen  profiteert Excelsior van een man meer situatie en wordt het 3-7 en gelijk daarna ook nog de 3-8. Daarna laat het team zien waartoe ze in staat zijn. Koppies omhoog, goed kijken en oog hebben voor elkaar. Ook op onze bank voelde men de spanning en werd er luidkeels aangemoedigd. Excelsior werd overrompelt en kwam er niet meer aan te pas. Mason stuurt Kevin weg over links en die bediend zeer fraai Jared die afwerkt 4-8. Kevin schiet, keeper laat los, bal rolt in de goal over de lijn en een speler van Excelsior ruimt op. Wel of geen goal. Wij zeggen ja, spelers Excelsior zeggen nee. Gelukkig geeft de leider van Excelsior het enige mogelijke antwoord: Ja doelpunt, Sportief ( dat zien we vaak anders ondanks de stand).

Dus 5-8. Jared maakt snel daarna de 6-8 na goed werk van Rezz maar helaas zit de tijd erop. Vandaag veel goede dingen gezien. Complimenten zijn hier op zijn plaats ondanks het resultaat.

Volgende week weer!