JO15-1 beslist derby in 2 minuten

Gepubliceerd op: zondag 17 november 2019
JO15-1 wint derby tegen Holten met minimaal verschil.

Zaterdag 16 november

Vanmorgen een derby tegen de (leeftijds) genoten uit Holten van de plaatselijke VV. De leiders zien elkaar elk seizoen wel weer dus het praatje is gauw gemaakt en sommige spelers kennen elkaar van school waar het uiteraard de hele week over deze wedstrijd ging. Nou daar was ie vanmorgen. Aftrap om 10.45 en om 10.47 schoot Hoshiar de bal achter de doelman van Holten. 1-0.

We waren wel de betere voetballende ploeg maar Holten gaf zich niet gewonnen en wilden net als ons graag winnen. Met veel fysiek gingen ze erin en we gingen daar soms teveel in mee maar echt gemeen werd het niet maar aan alles was te voelen dat we een derby speelden. De gemoederen liepen soms hoog op en soms was het vrouwen en kinderen eerst maar dat gold aan beide kanten. In de rust gezegd dat we zo door moesten maar sommigen zaten al op hun tandvlees. Dit hadden we als leiders al voorspeld voor de wedstrijd en dit bleek helaas ook zo. Begin 2e helft is voor ons maar achterin bij Holten staat een mannetjesputter die onpasseerbaar bleek voor ons. Hun keeper stond ook steeds op de goede plek, de onze trouwens ook. Hij straalde vandaag rust uit en was overal attent bij. Dat is al frustrerend genoeg voor een tegenstander! Dan wordt het toch weer wat onrustig aan de bal en dan gaan we weer tegen onszelf voetballen.

Holten rook bloed in die 10 minuten maar waren niet gevaarlijk maar konden het wel worden want de druk werd groter en groter. Het publiek schijnt wat te roepen en we moeten weer scherven gaan ruimen. De spelers horen het ook en gaan zich ergeren ( moeten ze niet doen maar gebeurt toch).  Na een tiental minuten zijn de gemoederen wat bedaard en we gaan gelijk weer voetballen. Het is zo simpel!!!

We gaan voorwaarts en nu voeren wij de druk weer op. Blessures bij Holten halen het tempo eruit en de leiders van Holten zien in alles een overtreding en als een speler van Holten de bal met een slaande beweging wegslaat mag die speler er met geel af (5 minuten). Het verzet is dan gebroken. De verder goed fluitende scheids krijgt er dan natuurlijk van langs. En ja dan heb je zoiets van: inderdaad hands maar in de geest van de wedstrijd, wat jammer om zo te eindigen.

Na de wedstrijd samen als leiders (Holten en wij) een glas fris en de conclusie dat het een mooie derby was met alles wat daarbij hoort! Maar ook een randgebeuren wat er niet bij zou moeten horen!

Volgende week weer.