JO11-1 wint van buurman Excelsior '31

Gepubliceerd op: zondag 19 december 2021

Eigenlijk stond deze wedstrijd  gepland op 13 november, maar toen hadden we teveel Corona gevallen. Vandaar vandaag de uitwedstrijd bij de buren waar de JO11-1 al gespannen op ons stonden te wachten. Er stond namelijk aan de kant van Excelsior extra spanning op deze wedstrijd, want bij winst zouden ze de 1e plek overnemen van Sv Enter. En, omdat dit de laatste wedstrijd van het seizoen is, zouden ze dan ook op de platte wagen mogen. Maar dan moest er wel gewonnen van de kleinste club van de Koerbelt.

Voor 09:00 uur kwamen de spelers netjes aanlopen in nieuwe trainingspakken en de wondersloffen in een mooie nieuwe sporttas.
Deze zijn aangeboden door:
- Dannenberg Kraan bediening
- Rozendom campers
Namens alle spelers hartelijk dank hiervoor.

De warming-up werd weer netjes verzorgt door Milan. Om 09.45u starte de wedstrijd voor Exselsior, maar Sportclub was in geen velden of wegen te bekennen. Dit resulteerde dan ook in een 2-0 achterstand na 15 min. In de korte onderbreking keken de spelers elkaar diep in de ogen en zagen dat er uit een ander vaatje getapt moest worden.

Tot de rust werd er beter en korter op de tegenstander gedekt, waardoor ze uit het goeie mooie spel werden gehaald. Na de pauze kantelde de wedstrijd beetje bij beetje de kant van Sportclub op door voornamelijk strijd en hoog druk zetten. Door het hoog druk zetten kregen we ook een aantal corners waar we vaak gevaarlijk uit worden zo ook vandaag. Goeie cornerbal van Nino op het hoofd bij Finn, die hem super hard in het netje legt achter een uitstekende keeper.

Deze houdt het ook heel lang spannend door goeie reddingen. Maar dit geldt ook zekers weer voor onze keeper Stijn. Door een lange bal kan hij dan ook Finn wegsturen die de bal voorgeeft op Nino waaruit heerlijk de 2-2 word gemaakt. Dan begint het zinderende slot van deze wedstrijd. Excelsior blijft druk houden op zoek naar de winnende treffer. Zoals vaak in het voetbal valt hij dan juist aan de andere kant zoals ook vandaag. In de laatste minuut weer een goeie uitval van Sportclub en via Finn komt hij weer voor de voeten van onze goaltjesdief Nino. Deze schiet hem binnen en 30 sec later blaast de goed fluitende scheidsrechter het eindsignaal.

Vreugde en tranen komen er dan op de gezichten bij beide teams en Sportclub loopt met een glimlach richting de kleedkamers met in het midden Wouter Preuter die de laatste wedstrijd heeft gespeeld voor Sportclub. Wouter succes in de toekomst en je bent altijd welkom. Nu een welverdiende vakantie voor iedereen en hopelijk zien we elkaar allemaal in gezondheid terug in 2022 op de Koerbelt.

Foto's van deze wedstrijd volgen op oypo.nl/Santheman

Groeten een trotse trainer,
Jarno Nijkamp