JO10-1 start het nieuwe jaar met een gelijkspel

Gepubliceerd op: zondag 30 januari 2022
JO10-1 mag de wei weer in!

Vanmorgen was het dan zover! We mochten weer voetballen. Uit naar Hulsen tegen de plaatselijke Boys. Bij de ingang van het sportpark moest de QR-code worden getoond en het was dankzij een trucje van de heer A van E te danken dat ik erop mocht en de staf compleet bleef tijdens de wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd was voor Hulsen, met 2 schoten op doel die door Elena vakkundig uit de goal werden geranseld. In de 6e minuut verstuurt Kayne een mooie bal op de voorin vrijstaande Milan die gelijk afdrukt en zo de 0-1 op het bord zet. Daarna zijn we wel de best voetballende ploeg maar de Boys hebben geleerd om hard te schieten. Elena weet er 1 te keren maar als de bal weer het veld inrold zijn we niet scherp maar de Boys wel. Ongenadig hard word die tegen onze touwen geschoten en is het 1-1. De 1-2 is om te smullen. Jared wordt voorin door 2 man gedekt en als hij slim naar buiten trekt lopen deze mee en geven zo alle ruimte aan de opkomende Rezz, die ze vriendelijk bedankt voor deze ruimte en de bal in het net schiet. Goede goal.

In het 2e kwart krijgen de Boys een intrap en die mag daarna vrijuit schieten en doet dat zo hard en zuiver dat we er alleen maar voor kunnen applaudisseren. Helaas is het nu wel 2-2. Ons antwoord volgt gelukkig al snel doordat Kevin de bal hoog op Jared speelt die al vallend een omhaal produceert met schitterende afloop! 2-3. Hier zal nog lang over worden nagepraat thuis denk ik, en dat mag!!

Dan weer een herhaling van zetten bij de 3-3 en is het weer rust. Het 3e kwart begint weer met een intrap voor de Boys en weer is het raak 4-3. Mason laat dan zien dat hij dat ook goed kan en schiet hard in de linker bovenhoek 4-4. Na een goede redding van Elena schiet ze bal naar voren naar Jared die gelijkt draait en de 4-5 aantekent. De 5-5 is weer een herhaling van zettenā˜¹. Rezz laat dan ook hetzelfde trucje zien door laag in de verre hoek te schieten na een intrap 5-6. Dat de Boys door weer dezelfde actie de 6-6 mogen noteren is gewoonweg jammer te noemen. Voetballend waren we beter maar we zullen scherper voor de dag moeten komen bij spelhervattingen om deze wedstrijden in winst om te zetten. Hier gaan we vol goede moed aan werken want het vertoonde spel wordt steeds beter.

Volgende week weer.