Sportclub begint competitie met 0-2 overwinning op Excelsior JO19-2

Gepubliceerd op: zondag 30 januari 2022
De kop is er af

Na alweer een aantal weken in training te zijn, stond vandaag de eerste competitiewedstrijd van het voorjaar op het programma. We  starten de competitie met een wedstrijd tegen de buren op hun kunstgrasveld.

Nadat we vorig seizoen reeds de JO19-3 en 4 troffen, spelen we dit seizoen in de derde klasse tegen de JO19-2. We hebben dat te danken aan de vanwege Corona onverwacht afgesloten najaarscompetitie, waarin we op de derde plaats stonden. Toen hadden we nog goede hoop te kunnen stijgen. Helaas zat dat er niet in en beginnen we dus met een schone lei aan een nieuw seizoen.

Er stond vandaag een aardig windje waar beide ploegen in de beginfase van de wedstrijd toch moeite mee hadden. Door het vele balverlies ging de wedstrijd in hoog tempo op en neer. Wij creëerden veelal de beste kansen en het duurde dan ook niet lang voordat wij de 0-1 scoorden. Vanuit een verre ingooi werd de bal met een volley door onze midhalf in de bovenhoek geschoten. Ik hoop dat iedereen deze heeft meegekregen, want het was een schitterende goal. Dit was voor Excelsior het teken om de druk op onze doelman te vergroten, maar die stond deze middag zijn mannetje tezamen met onze achterhoede. Net toen we met 10 man kwamen te spelen door een domme overtreding van onze linkshalf scoorde onze rechtsbuiten de 0-2. Na druk zetten op de doelman speelde deze de bal in de voeten van de aankomende Sportclub-speler en die verzilverde de buitenkans. Met deze stand gingen we dan ook de rust in.

De tweede helft hetzelfde spelbeeld. Excelsior is druk op zoek naar de aansluitingstreffer, maar paal en lat stonden hun in de weg. Wij kwamen er ook meermaals gevaarlijk uit en hadden de 0-3 moeten maken. We  stonden verschillende keren oog in oog met hun keeper, maar misten de scherpte. De laatste paar minuten moest Excelsior de wedstrijd afmaken met 10 man. Onze spits werd net buiten de zestien vakkundig neergelegd door de doelman en die kon met geel de zijlijn opzoeken. Onze aanvoerder ging daarop achter de bal staan. Helaas had hij het vizier niet helemaal goed staan en ging de bal  hoog over. Uiteindelijk leverde dit alles toch een verdiende 2-0 overwinning  op.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen de Zweef uit Nijverdal. Zij wisten ook de eerste wedstrijd te winnen. Dus hopelijk een spannende wedstrijd op sportpark de Koerbelt.