JO19 boekt moeizame overwinning op De Zweef

Gepubliceerd op: zaterdag 5 februari 2022
Sportclub herpakt zich in de tweede helft

Vandaag de tweede competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen en wel tegen De Zweef. Ook De Zweef had de eerste wedstrijd gewonnen en dus konden we ons opmaken voor een wedstrijd. Een wedstrijd waaraan Sportclub enigszins gehavend begint.

Vanaf de start is duidelijk dat beide teams gewaagd zijn aan elkaar. Aan beide zijden zijn er kansen, maar die van Sportclub zijn net even groter. Helaas worden ze geen van alle afgerond en dan is de voetbalwet onverbiddelijk. Want als je ze zelf niet maakt, dan vallen de doelpunten aan de andere kant. De Zweef komt in de 21e minuut op voorsprong uit een rebound van een schot op de paal. 0-1. 6 Minuten later is het opnieuw raak. Hoewel er eigenlijk niets aan de hand is, kan de verdediger de hoge bal niet onder controle brengen. De Zweef is er snel bij en scoort de tweede, waarmee een verlies aanstaande lijkt. 0-2.

Tegen het einde van de eerste helft wordt een aanvaller van Sportclub in de 16 tegen de grond gewerkt, terwijl de bal al op weg is naar de zijlijn. Deze volstrekt onnodige overtreding levert Sportclub in de 37e minuut een strafschop op, die zakelijk wordt benut. 1-2. Daarna scoren beide teams nog een gele kaart en is het tijd voor de rust.

Om het eerste verlies in lange tijd af te wenden, moet Sportclub een tandje bijzetten. En dat doen ze. Verdedigend geven ze weinig meer weg en aanvallend worden er opnieuw vele kansen gecreëerd. Echter, de aanval verzuimt de extra pass te geven en loopt zich vervolgens vast in de verdediging. Het gevolg is dat het middenveld zelf een kans waagt en - verrassend - bij de eerste poging in de 73e minuut scoort, omdat De Zweef geen aanleiding tot verdedigen ziet. 2-2. Als De Zweef dan opnieuw een gele kaart scoort, ruikt Sportclub de kans en zet druk. Dichterbij dan de lat komen de pogingen niet, totdat De Zweef net buiten de 16 in de 82e minuut een overtreding begaat. De vrije trap wordt daarna, na een van de varianten, netjes binnen geschoten. 3-2. En dat is tevens de eindstand.

Opnieuw winst dus en dat levert 3 wedstrijdpunten op en de eerste plaats op de ranglijst.