JO15 met 7-3 te sterk voor Excelsior

Gepubliceerd op: zondag 6 februari 2022
Verdiende overwinning in eerste competitiewedstrijd

Zaterdag 5 februari stond de eerste competitiewedstrijd van de JO15 op de planning. Zoals meerdere teams starten we met een derby tegen Excelsior '31. Dit zorgde ervoor dat de spanning te voelen was, zowel op het veld als langs de kant.

Die spanning leidde in de begin fase tot enig paniekvoetbal bij Sportclub en daaruit kon Excelsior eenvoudig de 0-1 binnenschieten.

Na goed wakker geschud te zijn, pakt Sportclub de draad op. Dit zorgt er voor dat we de 1-1 maken en de 2-1. En daar blijft het niet bij. Sportclub gaat door en maakt vervolgens de 3-1 en 4-1. Na een fout van onze keeper wordt het nog 4-2, maar verder laat Sportclub het niet komen. Dit is dan ook de ruststand.

Na de rust komen er wat nieuwe krachten in, waardoor Sportclub niet geheel geconcentreerd is en Excelsior de aansluitingstreffer kan maken. We krijgen al snel de 4-3 om de oren. Echter, net als in de eerste helft, trekt Sportclub de hoofden weer bij elkaar en schakelt het een tandje bij. Na goed aanvallend voetbal maken we verdiend de 5-3, 6-3 en 7-3. En dat is tevens de eindstand.

Hiermee kan de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie worden bijgeschreven als een overwinning.