JO10-1 verslaat GFC

Gepubliceerd op: zondag 6 februari 2022
7-4 winst

Een waterig zonnetje op ons sportpark beloofd een lekker voetbal ochtendje. Eenmaal daar aangekomen bleek onze tegenstander al te zijn begonnen aan hun warming-up. Mooi op tijd en fanatiek!

Terwijl we het veld klaarzetten druppelen onze helden langzaam binnen. Helaas 2 corona gevallen waarvan ook nog onze keepster. Mason neemt de honneurs waar. Na een bak koffie fluit scheids Jasper K voor het begin vd wedstrijd. Het spel golft wat op en neer en Mason moet 2 x ingrijpen en doet dit prima en ook onze kansen gaan naast of missen schotkracht.

Tot na 8 minuten Vince eens op de brommer gaat over onze linkerkant en een puike voorzet geeft op Kevin die de bal langs zich heen ziet gaan maar hij gaat erachteraan en schiet mooi en knap diagonaal raak. 1-0. We zetten gelijk druk voorin en worden sterker maar een doelpunt blijft verder uit in het 1e kwart . In het 2e kwart pakken we GFC bij de strot en gaat het snel. Rezz schuift de bal beheerst in de rechterhoek: 2-0. Rezz schiet op de paal, rebound voor Vince: hard schot ook op de paal. Bal terug voor de voeten van Vince. Een hard schot en juichen.3-0. Kayne mag indribbelen en schieten. 4-0. Mason schiet de bal vanuit de goal naar Jared die zo de bal de goal van GFC inlepelt! 5-0

1 seconde voor het rustsignaal doet GFC wat terug omdat we het wel welletjes vinden 5-1 en rust. Het 3e kwart moeten we gauw vergeten . Achterin trucjes uit willen voeren met een tegenstander in de buurt is nie handig 5-2. Mason die van positie heeft gewisseld met Jared geeft nog een keer mooi voor en de bal wordt door een speler van GFC binnen getikt en dan is er gelukkig wat lucht. 6-2. Uit 2 corners scoren de GFCers evenveel doelpunten 6-4 en die beginnen er dan ook weer in te geloven. In het laatste kwart geloofd een baasje bij de GFCers er nog heilig in en zet alle middelen in. Zeker niet gemeen maar bloedfanatiek eist hij alle ballen op en zweert erbij dat onze corners feitelijk keepersballen zijn en hij ons wel ff de nek zal omdraaien. Af en toe maakt hij het ons knap lastig met zijn gedrevenheid maar hij deed er niets verkeerd mee en we moesten er af en toe aan wennen als hij wat riep . Aanhoren en weer door , we staan nog steeds voor maar dit blijkt af en toe toch lastig. Na een minuut of 8 bindt hij zelf in en kunnen we weer voetballen. Kevin maakt hier dankbaar gebruik van! 7-4. Met nog 2 minuten op de klok perst Rezz er nog een laatste actie uit en verschalkt hierbij de keeper van GFC 8-4. Dit was ook de eindstand na een leuke pot.

Volgende week weer.