TVC'28 te sterk voor JO19

Gepubliceerd op: maandag 14 februari 2022

Afgelopen zaterdag ging de JO19 naar Tubbergen voor de derde wedstrijd van de competitie tegen TVC’28. En dat werd er een die we achteraf gezien liever niet hadden gespeeld.

Bij aankomst op het sportpark hing de vlag halfstok en werd de wedstrijd voorafgegaan door een minuut stilte ter nagedachtenis aan een gewaardeerd TVC-lid.

Sportclub begon na de aftrap goed aan de wedstrijd en was al snel gevaarlijk voor het doel van TVC. Die poging slaagde helaas net niet en dat was ongeveer ook de laatste keer. Vanaf dan is TVC de betere partij. Dat komt deels doordat de enige speler met een rugnummer, die stopper stond, veel aanvallen tegenhield, en deels door Sportclub zelf. 2 Ballen die van een afstand houdbaar leken, belandden relatief eenvoudig in het net. Daar komt bij dat Sportclub door een reactie op een overtreding met 10 man komt te staan wat ten koste gaat van de aanval. De ruststand komt zodoende uit op 2-0.

In de tweede helft zien we een iets aanvallender Sportclub. Dat resulteert in 1 schot op de paal en 2 vrije trappen. Bij de eerste was de overtuiging van de meegereisde supporters dat het hier ging om een doorgebroken speler en dat een vrije trap veel te weinig was. Toen dezelfde speler er weer langs ging en opnieuw werd neergelegd, ging de discussie over de vraag of de bal wel geraakt was. Lang duurde dat niet, want de desbetreffende speler stond niet meer op, werd even later afgevoerd per brancard en vervolgens met de ambulance naar het ziekenhuis. En daarna was iedereen er eigenlijk wel klaar mee en gebeurde er niet veel meer. Eindstand 3-0.

P.S. Op de röntgenfoto's waren geen breuken te zien en het wachten is op de MRI. De fruitmand namens het team is in goede orde ontvangen, waarvoor hartelijk dank.