RKSV Bornerbroek - Sportclub Rijssen

Gepubliceerd op: zondag 6 maart 2022
Ondanks resultaat toch een licht puntje.

Dinsdagavond een inhaalwedstrijd in Bornerbroek. Zo'n doordeweekse wedstrijd is doorgaans geen succes en daar is deze wedstrijd geen uitzondering op.

Sportclub treedt aan met een verzameling van oude en nieuwe spelers. Zoals gebruikelijk staat Alex Calkhoven in het doel. Voor hem staan Tom Meier, William Witten, Matthijs Tempert en Thymo Haarman. Het middenveld is gevuld met Henk-Jan Baan, Jorn Peters en Sandro van Ooijen. In de voorhoede zien we een drietal spelers, te weten Devlin Roessink, Jordi Schreurs en Milan Brinkman. Een vrij offensieve opstelling dus en dat tegen een tegenstander die promotiekansen heeft. Ondanks de vakantie en carnaval zullen die dus gewoon de 3 punten willen hebben. En daar laten ze geen gras over groeien.

Na een kwartier voetballen staat het inmiddels 3-0. Dat komt mede door de goede veldbezetting en de goede passing en doordat Sportclub slordig aan de wedstrijd begint. Het bijzondere is dat daarna in de eerste helft niet meer gescoord wordt. En dat mag gezien worden als een verdienste. In de rust wordt Thymo gewisseld voor Jasper Kreijkes. Net als in de eerste helft scoort RKSV enkele keren makkelijk en loopt het in een half uur uit naar 6-0. Sportclub wisselt dan nog 2 keer, waarbij Melvin Schreurs en Thomas Baan in het veld komen. Tegen het einde van de wedstrijd maakt RKSV de laatste, zodat de wedstrijd eindigt in een 7-0 overwinning.

Sportclub kwam dus snel op een onoverbrugbare achterstand, maar weet daarna toch een beetje aan het voetballen te komen en dat is een vooruitgang ten opzichte van de vorige wedstrijd. RKSV was echter een klasse beter en pakt de 3 punten en de eerste plaats in de competitie.