Sportclub Rijssen - GFC

Gepubliceerd op: zondag 6 maart 2022
Sportclub gaat met kleine stapjes vooruit

Zaterdag 5 maart. Een mooie zaterdag om te voetballen. Hoewel een beetje fris, waait het weinig en is het in de zon prima uit te houden. Ook voor de toeschouwers wordt het met andere woorden weer prettiger om aan de lijn te staan. Op het menu staat vandaag de wedstrijd tegen GFC. Opnieuw een sterke tegenstander uit de bovenste helft van de competitie. Een team dat enkele jaren geleden wilde promoveren. Kortom, opnieuw een zware wedstrijd voor Sportclub. Daar komt bij dat de competitie ondanks Corona gewoon doorgaat, maar Corona zeker nog niet weg is. En dat leidde tot een zoektocht naar versterking. Ditmaal gevonden in de persoon van Jarno Nijkamp, die opgesteld staat als laatste man. Voor hem staat Mike Tuitert en de zijkanten zijn bezet door Matthijs Tempert en Thymo Haarman. Op het middenveld starten Melvin Schreurs, Jorn Peters en Sandro van Ooijen. Spitsen zijn Jordi Schreurs, Jasper Kreijkes en Milan Brinkman. Het is zaak dat Sportclub de wedstrijd iets defensiever in gaat dan dinsdag en vervolgens kijkt wat er te halen valt.

Sportclub begint dit maal goed aan de wedstrijd. De verdediging staat goed opgesteld en geeft weinig meer weg dan zo nu en dan een hoekschop, waarmee GFC geen potten weet te breken. Dat lijkt GFC ook door te hebben en begint vanaf de 23e minuut fysieker te spelen tegen het relatief jonge team van Sportclub. Her en der worden tikken uitgedeeld of een duw, maar dat leidt niet tot meer kansen. Pas in de 30e minuut leidt een slappe pass van Sportclub tot een gevaarlijke situatie voor het doel, maar dat wordt netjes hersteld. Sportclub tankt vertrouwen en zet in de 33e minuut een GFC speler met 5 man onder druk. Die ziet geen andere optie dan de bal over de zijlijn te lopen en laat dan zijn ongenoegen blijken. Dat komt hem op een reprimande van de scheids te staan, maar daarmee was het nog niet af gedaan. Voor het vervolg kreeg hij een gele kaart. Pas in de 44e minuut is GFC succesvol. Na een ingooi draait de speler handig weg en geeft de bal voor waar hij midden voor het doel kan worden binnengetikt. 0-1. En dat is zo vlak voor de rust een zure tegenvaller.

Onder duidelijke leiding van Jarno stelt Sportclub zich weer op en beweegt mee met de GFC aanval. Pas in de 61e minuut weten ze te scoren en daarvoor was enige hulp van Sportclub nodig. Zoals we eerder zagen verdedigt Sportclub slecht uit, waardoor GFC bij de tweede paal simpel kan binnenschieten. 0-2. In de 64e minuut scoort GFC opnieuw, maar daar was lang niet iedereen het mee eens. De grensrechter en Sportclub waren er van overtuigd dat het ruim buitenspel was. De GFC-aanvaller en de scheids daarentegen niet en die laatste gaat er over. 0-3. In de 74e minuut wordt Melvin gewisseld voor Thomas Baan. Twee minuten later kijkt iedereen naar een bal die voorlangs lijkt te hobbelen, maar bij de tweede paal besluit toch het doel te kiezen. 0-4. In de 83e minuut zien we nog een wissel. Milan verlaat het veld en wordt vervangen door Maarten-Jan de Jong. Daarmee is het verhaal van de wedstrijd verteld en sluiten we af met een 0-4 stand op het bord.

GFC viel vandaag dus tegen en Sportclub wist door hard werken de schade beperkt te houden. Bovendien kwamen ze vandaag zelf weer meer toe aan voetballen en dat is een goede ontwikkeling.