JO10-1 sleept overwinning uit het vuur

Gepubliceerd op: zondag 13 maart 2022
Nipte overwinning op SV Enter

De laatste wedstrijd van deze speelronde. Speelden we vorige week Enter Vooruit helemaal zoek, vandaag zou de SV Enter eraan moeten geloven was de gedachte. Helaas liep het anders. Door een ziekmelding en 2 afwezige spelers was het gelijk alweer puzzelen geblazen. We hebben wel eens voor hetere vuren gestaan, maar het is toch niet wenselijk!

Het eerste kwart zijn we zeker gelijkwaardig aan SV maar zij scoren wel waar wij het na laten. We krijgen zeker 5 grote kansen maar hij wil er niet in. 1e ruststand 3-0 (voor Enter hé, en dat zijn we niet gewend).

Na een donderspeech ging het beter. Jared dribbelt de bal in en haalt verwoestend uit 3-1. Dat werkt bevrijdend, maar wat we ook doen hij wil er heel lang gewoon niet in. Daarbij moet de wil en vechtlust van Enter wel benoemd worden, want ze lieten blijken niet te willen verliezen. Slidings en zich vol overgave voor de bal gooien, ze deden het met ziel en zaligheid. En daar hadden we moeite mee, want voetballend waren we wel al wat beter bij de les. 4 Kansen gingen er niet in tot Jared ook een sliding inzet aan de zijlijn, ter hoogte van onze “16” en de bal afpakt, houdt, en nog 2 man het bos instuurt en dan Rezz het af laat maken. Een prachtige 3-2. Ja! En dan Kayne die van een meter of 20 de bal in het Enterse doel volleyt. De Oehs en Aahs waren overal te horen. Ja ook van de tegenstanders (nou ja, hun publiek dan).

Vlak daarna de 2e rust en ook bij de spelers zelf het besef dat we ervoor zullen moeten knokken. Dat ze het ook uitvoeren is ten tweede. Rezz maakt gelukkig al snel na een mooie aanval de 3-4. We bestormen daarna het Enterse doel, maar hun doelman had vandaag een uitstekende dag. Na 4 of 5 goede reddingen ben ik maar gestopt met tellen. En dan gebeurd het gelukkig toch hé. En hoe! Quinten speelt de bal hoog in de richting van het Enterse doel en half vallend volleyt Jared de bal in de uiterste hoek van het Enterse doel 3-5. Weer de Oehs en Aahs! Terecht ook!

Opluchting bij de leiders en hartslag weer redelijk op peil. In het 4e kwart begint bij iedereen de spanning toe te nemen. Ondanks dat Jared met een fraaie schuiver de 3-6 op het bord zet blijft Enter wel brutaal en als de huisscheids dan ook wat vaker in hun voordeel fluit gaan bij ons de alarmbellen rinkelen en gaat het voetbal eruit. Al snel staat het 6-6 en heb ik geen nagels meer over en berusten we ons maar op een gelijkspel. We gaan nog 1 keer volle bak, maar de keeper ligt vaak in de weg. Rotjong (: Maar Jared maakt aan alle spanning een eind door fraai de bal over de keeper in de verre hoek te schieten. 6-7 met nog hooguit 1 minuut te spelen. Ga op die bal zitten, maar verlies hem niet.

Gelukkig geen extra tijd en alsnog een mooie overwinning in de laatste seconden. Volgende week vrij en daarna een nieuw avontuur als de JO11-2.