Sportclub rondt seizoen af tegen naamgenoot uit Lemele

Gepubliceerd op: zaterdag 4 juni 2022

Het seizoen zit er bijna op. Nog 1 wedstrijd en wel tegen de naamgenoot uit Lemele, de S.C. Lemele. Een wedstrijd die er nota bene nog toe doet ook. Bij winst kan Sportclub van de laatste plek afkomen en ook Lemele kan nog een plaats stijgen op de ranglijst. Aangezien beide teams niet allebei kunnen winnen is er dus wat om voor te strijden. Dat gaat gebeuren in Lemele op het kunstgras en in de volle zon. Het is op de plekken waar geen wind waait warm, heel warm om niet te zeggen heet. En dat is niet ideaal voor een partijtje voetbal. Bovendien speelt Sportclub in het zwarte uit-tenue en dat is ook een geen voordeel. Nadeel is ook dat Lemele in de thuiswedstrijd er maar liefst 6 wist te maken. Zomaar winnen zit er vandaag dus niet in. Er zal gewerkt moeten worden.

De selectie bestaat uit de bekende mensen. Mike Tuitert staat in het doel. Tom Meier als laatste man. Marthijn Schottert is voorstopper. Op de backs zien we Daan Bouwhuis en Matthijs Tempert. Het middenveld wordt ingevuld door Henk-Jan Baan, Luca van Ooijen, Jorn Peters en Jasper Kreijkes. Voorin vinden we William Witten en Melvin Schreurs. Op de bank ten slotte zitten Thomas Baan, Victor van Rijk, Marnix van Rijk en Thymo Haarman.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het nog de vraag of Lemele er misschien een leuke wedstrijd van wilde maken vanwege het afscheid van enkele spelers, maar na aanvang werd die vraag duidelijk met 'nee' beantwoord. Lemele speelt gewoon om te winnen. Dat levert een strijd op het middenveld op met zo nu en dan een kans of een schot. Zo zagen we tot aan de 19e minuut 2 doelpunten, die beide werden afgekeurd vanwege buitenspel. Na de drinkpauze zien we hierin eigenlijk geen wijziging, maar er is wel wat veranderd. Lemele koos de eerste paar minuten vooral vooral voor de aanval over de linkerkant, maar kiest daarna tot bijna het einde van de wedstrijd voor rechts. En daar begint het eerste doelpunt. De pass gaat naar rechts en wordt eigenlijk door Sportclub genegeerd, waarna de bal langs de zijlijn gaat en wordt voorgegeven. Deze matige voorzet wordt door allen gemist en wordt in de 39e minuut bij de 2e paal binnengelopen. 1-0. En dat blijft het tot aan de rust.

In de rust wordt duidelijk dat Sportclub Daarle al met 2-0 voorstaat en dat Sportclub dus nog speelt voor de wedstrijd. Die wedstrijd is onaardig geworden. Steeds weer worden er kleine overtredingen gemaakt. Een duwtje. Even aan het shirt trekken etc.. En dat vooral achter de rug van de scheidsrechter, waarna het in diens gezichtsveld zich beperkt tot een stevig duel. Het geklaag daarover wordt gepareerd met de opmerking dat 'voetbal een contactsport is'. Dat mag zo wezen bij een duel om de bal, maar zonder bal in buurt hoort het niet. Vlak na de rust gebeurt het eigenlijk opnieuw, maar nu toevallig wel op een plek waar de scheids het oog op heeft, en dat levert direct een kaart op. Vanaf dat moment is het gelukkig afgelopen en zien we een leukere wedstrijd.

In de rust is Luca gewisseld voor Thymo en dat leidt tot enkele verschuivingen, maar geen ander resultaat. In de 67e minuut ruimt Melvin het veld voor Thomas. En dan is het net als in de eerste helft tijd voor een drinkpauze en dat valt ongeveer samen met de blessure van Jasper. Die werd net voor pauze getorpedeerd en kan gewisseld met Marnix. Blijkbaar is de organisatie daarna niet op orde, want Lemele kan in de 78e minuut vrij eenvoudig de 2-0 maken. Niet veel later wisselt William met Victor en krijgt aanval van Sportclub meer kracht. Victor zoekt namelijk de achterlijn en probeert een voorzet te geven wat leidt tot een hoekschop. Deze wordt genomen door Marnix en komt via diverse spelers voor de voeten van Marthijn terecht, die met een fraaie krul de 2-1 laat aantekenen. En Sportclub wil meer. Het echter Lemele dat de treffer weet te maken, omdat de aanvaller toch niet buitenspel stond. 3-1. In de 90e minuut werd het tot slot nog bijna 4-1, maar de aanvaller weet slechts Thymo te raken. Extra tijd was er vandaag ondanks blessures en drinkpauzes niet, zodat het na 90 minuten over was.

Daarmee zit het seizoen er op en kunnen we na een intensieve periode uitrusten en ons gaan bezinnen op het komende seizoen. Vandaag nemen we dus ook afscheid van trainer / coach Michel Luberti. Ook voor hem zit het er op. Wij wensen hem veel succes. Allen een goede zomervakantie gewenst en tot augustus.