Sportclub 2 dendert door

Gepubliceerd op: zondag 24 november 2019
Na winst op Juventa is de top in zicht.

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Juventa 2 op het programma. Deze tegenstander kennen we nog van een eerder seizoen dus we weten waar we aan toe zijn. We worden voor de wedstrijd door Rijk aangesproken op onze sterke en zwakke punten en dat we scherp moeten zijn.

Kwart over 3 trappen we af op het hoofdveld, een kunstgrasveld. Velen van ons vinden het minder prettig om hier op te spelen maar dat was niet terug te zien tijdens de wedstrijd. De eerste minuten gaan snel voorbij en gaat het spel vooral heen en weer. In de 20e minuut komt de eerste grote kans van Juventa. Juventa komt 1 op 1 met doelman Ronnie Nijland, die uit zijn doel is gekomen. De speler wil de bal mooi over Ronnie stiften maar gelukkig gaat de bal naast. De rest van de eerste helft is echt een kansen spektakel. De één na de andere kans doet zich voor. In de 33e minuut gaat Mathijs Altink door op de keeper en krijgt de bal mee, maar helaas krijgt hij de bal niet bij een medespeler. In de 35e minuut schiet Gerjan van de Wurp op doel en de bal gaat langs de keeper maar vrij traag. Aman tikt de bal aan om zeker te zijn van een doelpunt maar volgens de vlagger was dit buitenspel. Helaas nog steeds 0-0. De 37e minuut krijgt Dirk Oosthoek de bal, na een scrimage, voor open doel maar werkt helaas de bal over het doel. Het kansenspektakel is nog niet over. Sportclub blijft druk zetten en dit resulteert in nog 2 grote kansen. In de 40e minuut is het een vrije trap van Dirk die terecht komt bij Benjamin Vruggink. Hij kopt de bal voor het doel langs naar Aman maar die schiet de bal op de keeper. De laatste kans van de eerste helft is voor Altink. Hij krijgt de bal aangespeeld en wil afwerken maar schiet helaas op de lat. We gaan rusten met 0-0 waar Sportclub zeker al de leiding had moeten pakken.

In de rust wordt er nagesproken over de vele kansen en wordt er benadrukt dat we zo door moeten gaan en snel op zoek moeten naar de eerste treffer. Goed de druk er op houden en veel jagen.

Om kwart over 4 trappen we af voor de tweede helft. Wat gezegd is in de rust wordt goed uitgevoerd op het veld. Iedereen zet goed druk waardoor Sportclub de overhand heeft. In de 54e minuut mag Tim Bouwhuis aanleggen voor een vrije trap nadat een speler van Juventa een overtreding maakte op Altink en geel kreeg. De bal ligt op ongeveer 20 meter en de bal gaat om de muur maar helaas in de handen van de keeper. We gaan door naar de 57e minuut. Aman mag de zoveelste kans proberen af te maken en ditmaal lukt het ook. Hij rondt netjes af en eindelijk heeft Sportclub de verdiende treffer. Kort hierna, ongeveer de 64e minuut, geeft Tim de bal aan Wurp en mag Wurp ook aanleggen voor zijn zoveelste kans. Gelukkig ditmaal raak. Hij schuift de bal achter de keeper, 0-2. Juventa is gekraakt en Sportclub zet nog even goed aan. De 70e minuut levert de 0-3 op. Wurp breekt door en schiet op doel. Helaas houdt de keeper de bal tegen, maar de bal komt bij Aman en hij legt zijn tweede in het netje. Het laatste doelpunt van de wedstrijd wordt gemaakt in de 74e minuut. Dirk heeft de bal in de rechterhoek van het veld en gooit de bal prachtig voor op Wurp die op zijn beurt de bal netjes in de rechter onderhoek kopt. Keeper kansloos en Wurp maakt zijn tweede van de wedstrijd. 0-4 is de eindstand van de wedstrijd.

We blijven staan op een mooie 2e plek en we lopen 2 punten in op de koploper. De koploper speelt vandaag gelijk dus er werd al gesproken of we misschien toch nog kunnen klimmen en meedingen om de titel. Volgende week mogen we weer een thuiswedstrijd spelen en ditmaal tegen SVVN om half 1. See you there?