JO12-1 wint van Achilles '12

Gepubliceerd op: maandag 12 september 2022

Zaterdag 10-09-2022

SC Rijssen JO12-1- Achilles '12 JO12-1

Vandaag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. Een thuiswedstrijd tegen Achilles '12. Deze tegenstander heeft de eerste wedstrijd ruim gewonnen. We zijn dus gewaarschuwd. In de bespreking werd nog een keer terug gekeken naar de oefenwedstrijd van afgelopen dinsdag. De positieve dingen werden herhaald en benoemd.

Maar zoals bekend kun je dingen die geweest zijn, niet meer veranderen. Je kunt er wel weer van leren. Dat was dus ook de insteek van deze wedstrijd. Gelukkig is vandaag de selectie weer compleet.

We treffen vandaag een goede tegenstander. Het eerste kwart is het te afwachtend. We komen dan ook op een 0-1 achterstand door een ongelukkig eigen doelpunt. Gelukkig gaan we daarna beter voetballen en creëren we ook meerdere kansen. De 1-1 is een mooi doelpunt, waar een mooie aanval aan vooraf ging. Een mooie combinatie en een goed overzicht gingen er aan vooraf. Terecht juichen. Alleen moet je nooit te lang juichen, want dan sta je al weer met 1-2 achter. Het hele team herpakt zich en de focus komt terug. We knokken ons weer in de wedstrijd. Met af en toe een klein mazzeltje, maar ook met doorzettingsvermogen, scoren we nog 4x. Zo eindigt deze wedstrijd in een 5-2 overwinning.

Jongens gefeliciteerd. Hoewel het niet altijd makkelijk ging,  hebben jullie laten zien voor elkaar te willen knokken.

Aanstaande zaterdag gaan we dat een vervolg geven tegen RKSV Bornerbroek. We spelen dan weer thuis om 9:30 uur. We hopen op veel support. Tot dan!