Laatste bekerwedstrijd zit er op

Gepubliceerd op: zaterdag 17 september 2022
Sportclub Rijssen 1 speelt laatste bekerwedstrijd tegen SVVN 1 en kijkt uit naar competitie

Vandaag spelen we de laatste bekerwedstrijd. Ditmaal is S.V.V.N. de tegenstander. Een team dat uitkomt in de 3e klasse en de ambitie heeft om bij de top 5 te spelen. Een beste opgave als je weet dat voor ons bekende teams als Daarlerveen, Juventa en ATC tegenstanders zijn geworden. Op voorhand hoeven we ons dus geen illusies te maken over de uitslag. Het wordt een zware wedstrijd, waarbij het team opdracht heeft gekregen de verdediging compact te houden. Van daaruit wil Sportclub dan de aanval zoeken.

Sportclub start met een redelijk bekende opstelling. Na zijn goede invalbeurt vorige week staat Jay van der Waal in het doel. Laatste man is Tom Meier en op papier zou Victor van Rijk voorstopper staan. Na de warming up bleek hij te veel last van een blessure te hebben, zodat Daan Bouwhuis in de basis startte. De verdediging werd met Chiel Poffers en Thymo Haarman compleet gemaakt. Op het middenveld zien we Rinaldo Paalman, Luca van Ooijen en Rafael Tuinier. De aanval bestaat uit Jordy Schreurs, Milan Bak en Milan Brinkman.

Onder wisselvallige weersomstandigheden - zo nu en dan een heftige bui en perioden van zon - start om iets over half drie de wedstrijd en vanaf het fluitsignaal laat SVVN er geen gras over groeien. Sportclub wordt direct onder druk gezet en dat blijft eigenlijk de gehele eerste helft zo. Dat levert maar liefst 5 doelpunten op, waarvan er 2 houdbaar leken voor de doelman. De derde was een strafschop vanwege hands bij een snoeihard schot van afstand. Nu was daar wat discussie over, maar volgens de scheids werd SVVN, ondanks de 'natuurlijke positie' van de arm, hierdoor een kans op een doelpunt ontnomen en dus was een strafschop opportuun. Zo nu en dan weet Sportclub in balbezit te komen, maar is dan eigenlijk te gehaast en te onnauwkeurig om echt gevaarlijk te kunnen worden.

In de rust wordt Milan Brinkman gewisseld voor Nick Bruggeman en ook SVVN wisselt. Het gevolg is dat SVVN duidelijker in een lager tempo speelt en dat geeft Sportclub meer tijd en dat komt het spel ten goede. Desondanks weet SVVN te scoren van afstand. Daarna is het de beurt aan Sportclub. Het is Luca die met een fraaie pass Rafael wegstuurt die vervolgens beheerst afrond.

Vervolgens is het tijd om de laatste wissels in te brengen. Jay, Rinaldo en Milan Bak worden respectievelijk gewisseld voor Maarten-Jan de Jong, Sandro van Ooijen en Devlin Roessink. In de resterende periode, waarin SVVN met 10 man blijkt te spelen, weten ze nog 1 keer te scoren. Ook Sportclub scoort nog 1 keer. Ditmaal is Sandro midden voor het doel om de bal binnen te tikken na een voorzet van Jordy vanaf de zijkant.

Na 3 forse buien is de wedstrijd afgelopen en zitten de bekerwedstrijden er op. Hoewel dit team nog voldoende te oefenen heeft, begint volgende week de competitie met een thuiswedstrijd om 14:30u tegen v.v. Voorwaarts uit Westerhaar.