JO11-1 krijgt pak op de broek

Gepubliceerd op: zondag 20 november 2022
2-6 nederlaag tegen Hector.

Zaterdag 19 november

Ja, het was koud vanochtend maar de zon was onderweg en het beloofde een mooi potje te gaan worden want Hector stond onderaan dus als we voetballen zoals we kunnen mag er geen vuiltje aan de lucht zijn dachten we als trainers ( in elk geval ondertekende). FOUT!! Bij het inspelen nog strakke lachende koppies maar oh die kou! Heeft Hector ook last van!!!

Aan het begin van de wedstrijd moet onze keeper geblesseerd afhaken. Veldspeler opofferen en je hele plan weer de prullenbak in helaas. Hier heb je als trainer mee te maken en dan moet je soms keuzes maken in de wedstrijd die je anders voor ogen hebt maar het zit niet altijd mee!! Vandaag ook zo’n dag.

We beginnen goed en Hector ook en er ontstond een felle pot met een fanatiek Sportclub maar een nog fanatieker Hector . Die spraken met elkaar en bleven goed bewegen en wij er achteraan en da’s niet hoe je moet voetballen. We komen wel verdiend op 1-0 door een goede pass van Vince op Rezz die goed het overzicht bewaard en afdrukt. Maar dan eigenlijk vanaf de aftrap al breekt er van Hector eentje uit over onze rechterkant en die is zo rap dat we te overal laat zijn. 1-1. De duels worden feller en het voetbal verdwijnt naar de achtergrond. Rezz vocht menig duel uit met de centrale verdediger van Hector. Vaak hard, maar gemeen werd het niet en toen het iets te hard ging kreeg Rezz een vrije trap en die ging mooi de lange hoek in 2-1. Hetzelfde aan de kant waar onze verdedigers de handen vol hadden aan de behendig kleine aanvallers van Hector. Na een valpartij ook een vrije trap en die ging snoeihard tegen de touwen 2-2.

Hector wordt de baas en op felheid worden we weer geklopt 2-3. Dan moet onze inval keeper er ook uit en wie dan? Onze held van de JO9! Owen bied zich aan en na een goedkeurend knikje van Pa en Ma gauw de kleding aan en met een big smile onder de lat. Top kerel, bedankt! De 2-4 kan de boeken in als we er eentje van Hector tijd geven om aan te nemen, de bal klaar te leggen en ook de hoek nog uit te laten zoeken. Gelukkig rust en hopen om een ommekeer maar, veel pijntjes, het was koud (misschien dat daar al die tranen vandaan kwamen?) en er stond er al 1 onder de douche. Kortom puinruimen! Ja het is niet altijd zoals bij FiFa. Mooi weer en je heet Messi of weet ik veel wie!  Hector had nergens last van en liep uit naar 2-6.

Volgende week weer.