Sportclub JO9-1 sluit af met overwinning

Gepubliceerd op: zondag 11 december 2022
1-4 winst bij SVZW.

Zaterdagmorgen 8:30 uur stond alweer de laatste competitie wedstrijd van JMO9 op het programma. Een uitwedstrijd tegen SVZW. De thuiswedstrijd tegen SVZW ging gelijk op en resulteerde in een nipte overwinning voor sportclub. We wisten dus het geen makkelijke wedstrijd zou worden. Daarom hadden we ons goed voorbereid en de afgelopen weken flink hard getraind. Twee keer in de week trainen werpt zijn vruchten af en het helpt ook mee dat vrijwel altijd iedereen aanwezig is op de training, goed gedaan en ga zo door! We leren nieuwe dingen en maken veel plezier met elkaar.

De selectie was deze zaterdag bijna compleet, alleen Steff kon er helaas niet bij zijn. Om half 8 had iedereen zich keurig verzameld bij Sportclub en zijn we afgereisd naar Wierden. Daar aangekomen hebben we snel de kleedkamer opgezocht. Het was ijzig koud met -2 graden op de teller en daarom had iedereen zich dik ingepakt. Uit de kleedkamer zijn we dan maar snel begonnen met de warming-up en nadat we het juiste veld hadden gevonden werd er om half 9 afgetrapt.

Doordat Steff afwezig was hadden we maar 1 wissel. We proberen iedereen evenveel te laten spelen en dit keer was Ella aan de beurt om als eerste een wissel beurt te draaien. We begonnen goed aan de wedstrijd en het ging gelijk op. Er waren weinig kansen voor beide teams. Gelukkig voor ons wist Luke plotseling de bal te onderscheppen en handig de bal tegen het net te knallen, 0-1! SVZW liet het er niet bij zitten en drong meer aan. Lucas en Eray hielden de boel met goede tackles overeind terwijl Loïs en Djayson nog wat kansen probeerden te creëren. Owen stond goed te keepen maar kon helaas niet voorkomen dat er een afstandschot werd gelost door SVZW wat resulteerde in de 1-1.  Owen hield met een mooie glijactie een paar ballen mooi binnen de lijnen en gaf de ballen goed mee aan de medespelers.

Na de eerste 10 minuten wilde Eray even wisselen en dus kwam Ella in het veld. We begonnen weer fel en na goed doorzetten van Loïs kon ze de bal van dichtbij langs de keeper knallen, 1-2! Ella heerste weer als vanouds in de verdediging en SVZW kwam niet meer bij Owen in de buurt. Als er al een bal op doel kwam dan hield Owen die ballen goed tegen. Het keepen gaat hem goed af en ook het uittrappen en gooien gaat heel goed. Loïs was over het hele veld te vinden, pakte de bal regelmatig af en met haar dribbels kreeg de tegenstander geen vat op haar. In de rust kwam Eray weer in het veld voor Luke. Helaas voelde Luke zich ziekjes en kon hij de rest van de wedstrijd niet meer meedoen. Gelukkig hebben we door al die trainingen een goede conditie en konden we de wedstrijd uitspelen. Eventjes waren we bang dat Lucas nog met een blessure van het veld moest na een ongelukkige botsing maar gelukkig laat hij zich niet snel kennen en kon hij toch door. Lucas gebruikt zijn lichaam goed in de duels waardoor de tegenstander er niet makkelijk langskomt, een echt slot op de deur. Ella veroverde na rust de bal van een SVZW speler en dribbelde richting het doel, met een mooi en hard schot in de bovenhoek schoot ze ons naar 1-3! Eray veroverde de bal en dribbelde op doel af. Iedereen hoopte dat Eray kon scoren want we zijn natuurlijk benieuwd naar welk dansje hij nu weer bedacht heeft, maar helaas werd hij afgestopt door 2 SVZW spelers. Een van de sterke punten van ons team is dat iedereen kan scoren, dat blijkt ook wel want iedereen heeft dit seizoen al een doelpunt gemaakt.

Iemand die eigenlijk elke wedstrijd wel een doelpunt maakt is Djayson. Met goede dribbels en geplaatste schoten weet hij menig verdediging de stuipen op het lijf te jagen. Tegen het einde van de wedstrijd ging Djayson daarom nog meer op zoek naar een doelpunt. Met een mooie dribbel en hard geplaatst schot in de hoek werd het dan ook nog 1-4! De scheids floot af en nadat we de spelers van SVZW een hand hadden gegeven reisden we met een mooi resultaat in de broekzak naar Rijssen. Uiteraard hebben we ook nog penalties geschoten en in tegenstelling tot het nederlands elftal ging bij ons de ene na de andere penalty erin. De penals van SVZW hadden minder succes want Owen was goed in vorm en hield bijna alle penals tegen. Owen is morgen jarig en daarom trakteerde hij ons nog op een lekkere muffin, Owen alvast een fijne verjaardag gewenst!

De winterstop breekt aan maar gelukkig staan er nog veel leuke activiteiten op het programma. Zo zullen we op 28-12 nog een zaalcompetitie voetballen in de Reggehal. Ook blijven we trainen, dit zal 1x in de week zijn op de woensdag en dus niet meer op maandag. Na de winterstop gaan we weer 2x trainen in de week (maandag en woensdag). Heb je nog vriendjes of vriendinnetjes die graag willen voetballen dan mogen deze uiteraard ook meetrainen/voetballen. Geef het door aan Klasco of Geert en dan wordt het geregeld.