JO17 wint de derby bij Excelsior

Gepubliceerd op: woensdag 8 februari 2023
De eerste 3 punten zijn binnen.

Dames en heren het is zover, een wedstrijdverslag van de JO17!

Afgelopen zaterdag stond er een mooie wedstrijd op het programma, namelijk de derby tegen Excelsior '31. Dat deze burenruzie speelt in beide teams werd al snel duidelijk toen in de week voor de wedstrijd al de nodige berichten op social media rondgingen. Dat terzijde het is mooi voetbal weer en dus verzamelen de strijders van de JO17 zich om 10:15 in de bestuurskamer.

Dit seizoen hebben wij een duidelijke doelstelling, alles winnen en dus als nr 1 op de ranglijst te eindigen, ivm afwezigheid van trainer daan altink moest jessie de training op zich nemen er werd er vooral tactisch en conditioneel het onderste uit de put gehaald. Terug naar de bespreking, jessie had in aanloop naar de wedstrijd zijn  favoriete FIFA tactiek doorgestuurd en hierbij gemeld dat wij zo gingen starten. Helaas bleek tijdens de bespreking dat hij de verkeerde had doorgestuurd en dus alles nog uitgelegd moest worden, afijn het merendeel leek het te begrijpen en dus konden we om gaan kleden. Enige minpunt, door deze uitleg was het inmiddels 10:50 toen de spelers klaar stonden bij het veld, tot overmaat van ramp kon er geen warming up gedaan worden en later bleek dat vooral het afwerken gemist werd.

Om 11:00 fluit een uitstekend fluitende scheidsrechter dan voor het begin van de wedstrijd en gelijk begint het tactische spelletje, aanvallen in 4-3-3 en verdedigend terugzakken in 4-4-2, dit liep hartstikke mooi maar aanvallend werd weinig gecreeerd en wat er door kwam werd hoog over naast of op de paal geschoten. Net op het moment dat er een klein sprankeltje hoop kwam in de oogjes van de Excelsioren nam een van onze strijders de bal op de pantoffel, deze werd echter goed tegengehouden door de keeper van de rooin, oh wacht het was niet de keeper!!! Penalty! Na een kort maar hevig overleg was Jessie er uit, Noud Schreurs mocht plaats nemen en schoot de bal vakundig in de goal 0-1 dit was tevens de rust stand.

In de rust werd besloten dat er genoeg gezien was van excelsior en wij dit makelijk met de standaard 4-3-3 uit konden voetballen, dus dat gingen we dan ook maar doen. In de 2e helft was het weer Noud Schreurs die de score opende met een verwoestend schot van een meter of 30 lanceerde hij de bal over de keeper heen in de goal. Sc rijssen vertoond het beste spel sinds wij zijn aangesteld als leiders. Dit is puur genieten, al snel volgt de 3-0 door onze nieuwe goalgetter Liam Bouwhuis, geweldig aanvallend positiespel zorgt ervoor dat liam de bal feilloos laag achter de keeper kan schuiven. Het plan is duidelijk de vermoeidheid slaat toe en het enige doel met nog 15 minuten op de klok is tegen houden. Dit lukt uitstekend en sc komt er zelfs nog een laatste keer uit, een half hoge bal is gezien door Jasper Zwoferink die deze in een keer neemt en ook deze vliegt er in, eindstand 4-0

En echte teamprestatie waarin 4 keer gescoord is en de 0 gehouden is (door enkele malen uitstekend ingrijpen van keeper Joell Voortman die ons langs de kant soms deed denken aan jessie in zijn hoogtij dagen). Stap 1 gezet a.s. zaterdag wacht ons De Zweef, benieuwd met welke tactiek wij nu weer komen? Dan zien we u om 11:00 op Sportpark de Koerbelt!