Sportclub wint een punt tegen Daarle

Gepubliceerd op: zaterdag 11 februari 2023
Daarle verspeelt 2 punten tegen Sportclub.

Zoals vorige week geschreven spelen we vandaag tegen Sportclub Daarle. Een team dat momenteel 5e staat en dus uit is op winst. Wij staan geen 5e en gaan proberen er uit te halen wat er in zit.

Daarle is, zoals eerder beschreven, een goed bekend team en dat maakt de voorbereiding makkelijker. Dat wil niet zeggen dat het een makkelijke wedstrijd gaat worden. De vorige keren hadden we het er namelijk knap moeilijk mee. Zo ging de eerste bekerwedstrijd met 1-4 verloren. En in Daarle werd het 3-0 met name ook omdat Sportclub niet wist te scoren. Sportclub zelf zit momenteel lekker in het vel. Vorige week werd gelijk gespeeld tegen Voorwaarts en dat zou vandaag ook een mooi resultaat zijn. Opdracht voor het team is met name voorin iets te vertragen, zodat de rest kan aansluiten.

In de spits staan vandaag Milan Brinkman, Melvin Schreurs en Sandro van Ooijen. Het middenveld bestaat uit Rafael Tuinier, Victor van Rijk en Jorn Peters. In de verdediging staan Chiel Poffers, Thymo Haarman, Daan Bouwhuis en Tom Meier. En tot slot in het doel Jessie de Moor.

Vanwege de situatie in Turkije en Syrie wordt de wedstrijd voorafgegaan door een minuut stilte.

Iets over 14:30u is het tijd en neemt Daarle de aftrap. Vanaf dat moment staat Sportclub onder druk. Bij de eerste aanval loopt het nog goed af, maar in de 6e minuut is het toch al raak. En ondanks de discussie of het al dan niet buitenspel was, telt het punt en kijkt Sportclub dus al vroeg tegen een achterstand aan. Dat is geen nieuws en niet iets dat dit team van de wijs brengt. Tijd genoeg om de aansluiting te zoeken. Echt lukken wil het echter nog steeds niet als Sandro in de 16e minuut neergelegd wordt wat een Daarle-speler een gele kaart oplevert. Nog geen minuut later krijgt dezelfde speler de tweede gepresenteerd voor - laten we het netjes omschrijven - een mening over de leiding en dus kan hij met rood de kant op zoeken. Daarle moet dus verder met 10 man. Op dat moment hoop je dat Sportclub diep ademhaalt en even nadenkt. Je hebt namelijk 75 minuten om de tegenstander moe te laten worden en tegen het einde van de wedstrijd de winst te pakken. Tot zover de theorie, want vlak voor rust krijgt Rafael een rode prent voor zijn reactie op natrappen van Daarle. Een terechte kaart, behalve dan dat de kaart voor natrappen uitblijft. Ook Sportclub moet dus verder met 10 man.

Bij rust is het nog altijd 0-1 en wordt Chiel gewisseld voor Luca van Ooijen. Met 10 tegen 10 is er veel ruimte om te voetballen, maar beide teams hebben blijkbaar afgesproken elkaar dat niet te gunnen, want het voetbal wordt er niet beter op. Herhaaldelijk ligt het spel stil vanwege een overtreding. Niet te zwaar, maar wel voldoende. Zo nu en dan is er een kans, maar aan beide kanten is men weinig zuiver in de afronding. In de 62e minuut weet Daarle er doorheen te breken en probeert Jessie, net buiten de 16 meter, in te grijpen. Dat levert hem direct rood op. Zeer zwaar bestraft, maar het betekent wel dat Sportclub nog 28 minuten met 9 man verder moet. Jay van der Waal neemt zijn positie en Tom Meier wordt daar het slachtoffer van. Tevens wordt Melvin gewisseld voor Rinaldo Paalman. Dat geeft Sportclub de nodige onverzettelijkheid op het middenveld en in de 76e minuut levert dat een punt op. Het is Jorn die over de as van het veld slalomt, een tackel net ontloopt en alleen voor de doelman netjes afrondt. 1-1.

Het laatste kwartier van de reguliere speeltijd is het voetbal niet mooi. En ook in de blessuretijd is het weinig fraai, maar een punt is een punt.

Sportclub speelt dus opnieuw gelijk tegen een van de koplopers en zet daarmee de goede reeks voort.