JO13 heeft moeizame ochtend bij Enter Vooruit

Gepubliceerd op: zondag 12 februari 2023

Vandaag, zaterdag 11 februari stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. Helaas is Seth nog steeds geblesseerd, waardoor we in alle vroegte met 13 fitte spelers richting Enter Vooruit gaan.

In de bespreking werd teruggekeken op de wedstrijd van vorige week. Een goede eerste helft, waarvan we er nu graag 2 zouden willen zien.

De warming-up verliep scherp, waarna om 9 uur de jonge, maar keurige leidende scheidsrechter de wedstrijd laat beginnen.

Ondanks dat het een rommelig en onrustig begin is, creëren we een aantal kansen. Helaas belonen we onszelf daarin niet. De ene keer trappen we in hun buitenspelval, die EV keurig probeert te hanteren, de andere keer zijn we gewoon niet scherp genoeg. We gaan rusten met een 0-0 tussenstand.

In de rust moeten de koppies weer dezelfde kant op. Waar draait het echt om? Wees een Team! En daar hoort ook bij dat we naar onszelf moeten kijken, en niet naar een ander.

De tweede helft wordt er voetballend niet beter op. De ruimtes worden te groot. Toch komen we op een 1-0 voorsprong. Onze spits rondt een schitterende solo af. We kregen kansen op meer, maar ook een beetje geluk hadden we vandaag niet.

Vlak voor tijd krijgt EV een vrije trap. Van een ruime afstand schiet deze speler de bal in de goal. Dit is ook de eindstand, 1-1.

Na de wedstrijd overheerst er teleurstelling over het resultaat, maar ook over het vertoonde spel. Aan de andere kant spelen we ook nog maar kort op het hele veld en mogen we ons daar ook in ontwikkelen. Want door tegenslagen, wordt je alleen maar beter.

Deze week gaan we lekker trainen en dan spelen we donderdag, de uitgestelde vriendschappelijke wedstrijd, tegen Juventa/SVZW.

De competitie pakken we 4 maart weer op met een wedstrijd tegen Witkampers uit Laren.