JO17 vergeet de wekker te zetten

Gepubliceerd op: dinsdag 14 februari 2023
Verlies tegen De Zweef.

Vandaag spelen we een thuiswedstrijd op de Koerbelt tegen De Zweef. Voorafgaand daaraan hebben we om 10 uur een bespreking waar slaperig naar geluisterd werd. Ik hoor u denken slaperig, 10 uur dat is toch niet vroeg. Nee klopt, ware het niet dat sommige spelers naar Lucky waren geweest en anderen (tryhard Thom) tot diep in de nacht hadden zitten gamen. Het bericht kwam met andere woorden niet helemaal over.

Na de bespreking snel omkleden om de teamfoto te maken. Op het veld aangekomen misten we alleen Hoshiar. Onze sterspeler, die de oudere garde doet denken aan Angel di Maria, lag nog heerlijk te slapen. Geeft niks joh, we plakken je er wel bijop. De warming up verliep stroef en toen tijdens het afwerken iedereen maar wat deed en alles misging had Jessie genoeg gezien. 2 Strafrondjes in een warming up. Wij hadden het nog nooit gezien, maar dit was een laatste wanhoopspoging om de groep wakker te schrikken. En daarna is het tijd om af te trappen.

Dat vrijdag in de groepsapp werd besproken dat we kampioen zouden worden is een mooie droom. En die droom leek een stapje dichterbij toen Sportclub in de 1e 5 minuten de 1-0 op het scorebord zette. Een fantastische goal van Jort. Zouden de strafrondjes dan toch geholpen hebben? Nee, helaas. Het tegendeel werd snel bewezen toen De Zweef op 1-1 kwam. En daarna keek Sportclub nog sneller tegen een 1-2 achterstand aan. Voor de rust werd gelukkig nog gelijk gemaakt door Liam. Echter, ook De Zweef scoorde nogmaals,zodat we ging rusten met een 2-3 achterstand.

Reden genoeg om in de rust flink te bespreken waar het misging. Een elftal waarvan 6 spelers wakker zijn en de rest slapend op het veld loopt was de hoofdreden voor de blamage van de 1e helft. Zo luidde het oordeel. Bovendien kon het allemaal wel wat minder lief en kan er rustig eens een overtreding worden gemaakt. Een uitspraak die later op de zaterdag duidelijke gevolgen had. Er moest ingegrepen worden en dat gebeurde ook. Met zoals jullie begrijpen een logische wissel. Milan Bruins mocht in de spits plaatsnemen. Iets dat tot verbaasde gezichten leidde.

Ondanks dat Sportclub weer tot leven kwam, was het na de rust De Zweef dat de score opende. Daarna laaide de strijdlust langzaam op en zien we een geweldig schot van Milan. Strak richting de kruising. Helaas wordt de bal door de keeper met een geweldige redding uit de kruising geplukt. Iedereen wist aan wie hen dat deed denken. En toen de 3-4 werd gemaakt, kwam er weer geloof in de ploeg en besloten we met z'n allen een alles of niets poging te doen. Milan verruilde zijn plek met die van Fabian die in de spits mocht plaatsnemen. Dat bleek binnen 1 minuut een gouden greep, want zo werd de 4-4 binnengewerkt.

In de 70e minuut moest Sportclub verder met 10 man, omdat Dylan ‘de zaag’snippe eventjes liet zien wat Jessie had gezegd in de rust. Een beetje ongelukkig gaf hij een Nijverdaller een beenveeg, waardoor deze bijna terug naar Nijverdal vloog. In de situatie die toen ontstond kon ook een speler van De Zweef vertrekken, zodat we verder 10 tegen 10 speelden.

Grote consternatie ontstond toen De Zweef vaststelde dat de weggestuurde Dylan weer het veld in kwam. Het duurde even voordat ze duidelijk hadden dat het hier om diens tweelingbroer Jayden ging. Hij werd gewisseld voor Thom, die weer een prima wedstrijd speelde. Dit was helaas het laatste wapenfeit van Sportclub. De Zweef wist in de resterende tijd nog uit te lopen tot 4-7, waarmee de titeldroom weer even wegzweeft. Geen nood. Er zijn nog genoeg wedstrijden te gaan.

Tot slot nog een groot compliment aan de keeper van De Zweef, die zijn ploeg meerdere malen wist te redden door geweldig mee te voetballen. Iets dat helaas niet aan die ene keeper doet denken.