Sportclub 2 houdt niet de nul, maar boekt wel een goed resultaat

Gepubliceerd op: woensdag 15 februari 2023
Sportclub Rijssen 2 - Deto 5

Na een vrij weekend moest het vandaag gebeuren. Op het programma stond de wedstrijd tegen Deto 5, de nummer 6 van de competitie. Met in ons achterhoofd de uitwedstrijd, waarin het 5-0 werd, wisten we dat het een zware opgave zou worden. Vanaf het begin zouden we er vol op moeten knallen om ons niet te laten overklassen.

Voorafgaand aan de wedstrijd wordt een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Turkije / Syrie. Speciale aandacht is er voor onze teamgenoot 'Nuri', die opweg is naar Turkije om daar te helpen.

We kwamen goed uit de startblokken met een aantal goede kansen. Ondanks ons goede spel komen we toch op achterstand. 0-1.

Dit pakten we voor de rust aardig weer op. En vlak voor rust weet Robin ten Hove, na goed samenspel (!) en een mooie voorzet van Jasper Kreijkes, de bal beheerst bij de tweede paal in te schieten. 1-1.

Na de rust blijft het spel op en neer gaan totdat in de 60e min Deto weet te scoren uit een corner. 1-2.

Nu was het voor Sportclub zaak om nog een tandje bij te zetten. En er kwamen weer kleine kansjes. In de slotfase wordt Rick Aalderink onderuit gehaald in de 16m. Dit was een duidelijke overtreding, die werd bestreft met een penalty. Deze werd keihard ingeschoten door diezelfde Rick. 2-2.

Dit was tevens de einduitslag.