JO13 is duidelijk een maatje te groot

Gepubliceerd op: zaterdag 4 maart 2023
5-1 winst op Witkampers uit Laren.

Na een aantal voetbalvrije zaterdagen, mochten we vandaag weer de wei in. De voorbereiding verliep allesbehalve vlekkeloos. Daar waar de tegenstander eerder aangaf over, mogelijk, onvoldoende spelers te beschikken, bleek niets minder waar. De dugouts waren te klein. Bij ons ging het precies andersom. Op het laatst 2 afzeggingen door blessure en ziekte, waardoor we maar 12 fitte jongens over hebben.

In de bespreking vooral gehamerd op beleving en genieten. Helpend hierbij was ook de quote van onze trainer: 'Op het bovenste veld hebben we nog nooit verloren'. Hier is dan ook geen speld tussen te krijgen, aangezien we nog nooit op het bovenste veld hebben gespeeld.

De warming-up verliep prima, al waren we niet helemaal wakker bij de aanvang van de wedstrijd. Voordat we het wisten, stonden we vanuit een corner met 1-0 achter. Het kleinste mannetje van het veld kopte de bal vrij in.

Vanaf dat moment beginnen we goed te spelen. Rust en stabiliteit van achteruit. Creativiteit en voetballend vermogen vanaf het middenveld. Scherpte en balbezit van de voorste linie. Door dit herstel gaan we met een 3-1 voorsprong rusten. Drie mooi uitgespeelde en identieke goals. Goed teamwork.

Na de thee blijven we dominant en scoren we ook nog 2 keer. De einduitslag is dan ook een 5-1 overwinning.

Jongens, gefeliciteerd met deze knappe overwinning. Goed gevoetbald en iedereen heeft prima zijn taak uitgevoerd. De trainer van de tegenstander omschreef het als: 'Gefeliciteerd, duidelijk een maatje te groot!' Dat maakt ons trots.

Volgende week spelen we de uitwedstrijd bij DOS '37 in Vriezenveen. Dit topaffiche begint om 10.45 uur. Tot volgende week allen.