Sportclub 2 wint van de koploper

Gepubliceerd op: maandag 6 maart 2023
1-2 winst in Wierden op SVZW 6!

Zaterdag 4 maart, SVZW 6 - Sportclub Rijssen 2. Op papier de nummer 1 tegen de nummer laatst. Om 11.00u was het verzamelen in de kantine met een kop koffie, William nam zijn strijders mee richting de bestuurskamer om daar het strijdplan voor vandaag uit te leggen. Al snel werd het de gehele selectie duidelijk,: inzakken, linies kort op elkaar houden en hopen op een spaarzame uitbraak en vanuit daar scoren, alles zal moeten kloppen om hier een resultaat te gaan halen dus 100% inzet was het minimale.

We waren ruim op tijd dus een goede voorbereiding zou je denken? Nou alles behalve dat, geen focus, ballen die van de voet stuiten, verkeerde mannetje inspelen, geen beleving, dit was de warming up kort samengevat. De warming up werd 5 minuten voor het begin van de wedstrijd dan ook afgebroken en in de kleedkamer aangekomen kwam er een 'donderspeech' vanuit de coach dat het toch echt heel anders zal moeten straks anders staat het binnen de kortste keren 4-0... zo gezegd: zo gedaan! Sportclub houd het compact, linies staan kort op elkaar en er word gevochten voor elke meter.. SVZW beter en het overwicht qua balbezit, wij op de counter. Vanuit een counter worden we gevaarlijk maar daar ligt dan ook direct het gevaar voor ons als de linies groot zijn in de omschakeling valt er ook wat te halen voor SVZW en hieruit valt de 1-0. Helaas, kop omhoog en doorgaan was het motto. Een korte 5 minuten hierna is het Rick die op zijn eigen manier de bal langs een aantal verdedigers frommelt en zo ook langs de keeper, 1-1 een opsteker van jewelste! Dit is dan ook de ruststand, in de rust word er niet gewisseld en word voorzichtig uitgesproken dat als we op deze voet doorgaan er misschien wel een klein stuntje in kan zitten.

De 2e helft verloopt exact hetzelfde als de eerste met als verschil dat wij nu binnen 10 minuten op een voorsprong komen, Thomas komt op langs de linkerkant en door zijn snelheid en een toch wat onverwacht schot werd de keeper verschalkt! De keeper wist de bal niet op waarde te schatten en slaat de bal eigenhandig de kruising in.. 1-2! Wij blijven strijden voor elke meter, SVZW dat zich steeds meer aan ons en elkaar begint te irriteren word er niet beter op. Zonder 'echte' kansen te creëren wel meer balbezit maar als Sportclub in de 90e minuut in de vorm van Rick de bal tegen de lat schiet was dit toch echt de grootste kans van de gehele 2e helft. De scheidsrechter die goed floot vond het na 96 minuten mooi geweest en wij met zijn allen ook! 3 punten tegen de koploper, zo zie je maar dat als de koppies allemaal dezelfde kant op staan en er hard gewerkt word er een hoop bereikt kan worden met deze toch wel jonge groep!

Via deze weg willen wij Marthijn en Dirk bedanken voor het meespelen! Volgende week weer een nieuwe uitdaging, deze keer thuis tegen de nummer 2 HHC Hardenberg 6. Tot dan!