JO11 overschat zichzelf

Gepubliceerd op: zondag 19 maart 2023
Gelijkspel tegen SVZW.

Zaterdag 18 Maart

Er zijn van die dagen dat je als leider beter thuis kunt blijven. Zo ook vandaag. Na een bescheiden feestje de avond voor de wedstrijd waarbij ik dat laatste drankje niet had moeten nemen en de nacht maar 1 seconde duurde alsnog het veld op. Dames nog bedankt voor de goede zorgen blush. De spelers waren al bezig met de wedstrijd van volgende week. HUH?? Eerst vandaag nog team!!

Nee, het zou vandaag een makkie worden tegen de nummer laatst SVZW. Nou, laat maar zien dan en bij 10-0 een fantasie opstelling. Er werd inderdaad 10x gescoord maar door beide teams evenveel 5-5! SVZW komt zelfs terecht op voorsprong maar hun spel is niet om over naar huis te schrijven maar ze gaan er wel voor en wij ergeren ons aan hun woorden en daden en gaan mee in hun niveau. Niet best dus. Rezz is gelukkig attent als de keeper van SVZW de bal loslaat 1-1. Kayne schiet hard op de goal en de bal wordt geschampt door een speler van SVZW waardoor de keeper kansloos is 2-1. We gaan er dan voor zitten ,maar doen dat zo letterlijk dat er 1 van SVZW 3 man voorbij loopt en als je dan toch voor de goal staat wat doe je dan? Precies! 2-2. In de rust besluiten we andere shirts aan te trekken, misschien dat we elkaar dan wel kunnen vinden. Zelfs dat helpt niet. SVZW loopt uit naar 2-4 voordat Vince met een afstandschot de 3-4 aantekent. Het veldspel is van beide kanten niet best maar SVZW is wel feller en fysiek sterker waar we ons maar niet tegen kunnen verweren. Ja wel over klagen maar dat helpt je nu niet. Voetballen met z’n allen, potver…..!

In het 3e kwart gaat het niveau helemaal naar beneden maar een goede pass van Mason stuurt Rezz diep en die weet wel raad met de hem geboden ruimte. 4-4 Het laatste kwart wordt ons voetbal wat verzorgder maar SVZW zet hier veel fysiek tegenover waardoor het billenknijpen blijft maar gelukkig is wederom Rezz attent bij een afvallende bal. 5-4! SVZW weet ons te irriteren om niks maar het helpt ze wel 5-5. Het zal toch niet hé. Een mooi schot van SVZW wordt geblokt door Elena en we verknallen 3 grote kansen waardoor dit ook de eindstand is.

Vergeten maar en door naar volgende week, nieuwe ronde nieuwe kansen.