Sportclub Rijssen JO13-1 boekt progressie

Gepubliceerd op: zondag 19 maart 2023
De wedstrijd tegen SVV/Kloosterhaar JO13-1 eindigt in een 8-2 overwinning.

Nadat vorige week een enorme sneeuwbui zorgde voor een afgelaste wedstrijd, mochten we vandaag de wei weer in. Tegenstander is vandaag een gecombineerde vereniging. De jeugd van Sibculo en Kloosterhaar is samen gegaan en zodoende onze tegenstander van vandaag.

Vooraf verliep het niet geheel vlekkeloos. Het was even zoeken op welk veld we moesten spelen, maar dat werd opgelost. Daarnaast kwam er een telefoontje van de scheidsrechter. Even paniek, maar gelukkig benoemde hij dat hij mogelijk een tikkeltje later zou zijn. Dat is te overzien.

Vandaag beschikken we weer over een geheel fitte selectie. Dat is erg prettig.

Na de warming-up beginnen we scherp aan de wedstrijd. We scoren snel. Alleen krijgen we er ook snel 1 tegen. De snelle spits van de tegenstander verrast ons een paar keer. Na een kleine tactische verandering wordt deze spits vakkundig aan banden gelegd. We hebben de wedstrijd volledig onder controle en blijven scoren. Mooie uitgespeelde goals. Ook de Koning pikt zijn goaltje mee.

De tweede helft is stukken minder. We lopen met z'n allen in de drukte en daardoor worden de ruimtes te klein. Uiteindelijk scoren we nog 2x, wat de eindstand brengt op een 8-2 overwinning.

Een passage willen we jullie niet onthouden. Een niet nader te noemen speler, sprak in de tweede helft de beroemde en befaamde woorden.....'het valt me op dat (een trouwe supporter) de laatste weken helemaal niet meer loopt te zeiken tegen de scheidsrechter'. We zijn dus volop in ontwikkeling.

Volgende week spelen we de uitwedstrijd tegen Marienheem. Zorg dat je er bij bent!!