Sportclub Rijssen 2 wint dik verdiend van MVV ‘69 2

Gepubliceerd op: zondag 16 april 2023

Vandaag moesten we tegen MVV'69 uit Marle. De mannen van het 2e kregen de opdracht van William Witten, om er vol voor te gaan. We moeten eindelijk eens van de laatste plaats af.

Pas vanaf de 10e minuut kwam Sportclub steeds beter in de wedstrijd en waren we voetballend de betere. In de 30e minuut komt William vanuit de achterhoede rechts opstomen. Hij weet de bal met een sliding op de achterlijn precies goed voor zetten, waardoor het voor onze gastspeler Randy Lescher midden voor het doel een makkie werd om hem in te tikken. 1-0. Met nog een kwartier te gaan probeerden we met man en macht om de 2e te scoren om zo de winst veilig te stellen. Dat lukte helaas niet, maar we gingen wel met een 1-0 voorsprong de rust in.

In de 2e helft werden onze gastspeler Nick Velten en onze terriër Maarten van der Vlist gewisseld. Op linksback kwam Colin Wesselink en rechtsbuiten Glenn den Drijver in het veld. Het voetbal werd iets fysieker van beide kanten. MVV schreeuwde bij elke lichte aanraking van de pijn, waarna er gefloten werd en de speler weer lachend opstond. Daaruit versierden ze nogal wat vrijetrappen op een prettige afstand van het doel van Sportclub. Dat leverde echter geen punt op. Uiteindelijk stond aan het einde van de wedstrijd de dik verdiende 1-0 nog steeds op het scorebord.

De 3e helft was er weer eentje om in te lijsten.