JO13 heeft lastige ochtend bij De Zweef

Gepubliceerd op: maandag 17 april 2023
maar blijft koploper.

De wedstrijd waar velen al een tijdje naar uitkijken: De nummer 2 tegen de nummer 1.

Sinds een week zijn wij de nummer 1 en dus zal De Zweef wat extra’s willen doen. Vandaag ontbreekt vanwege familie omstandigheden onze leider, verslaggever, verzorger, regelaar, Oekraïne-correspondent en rustbewaarder Andre. Een taak die eenmalig werd doorgegeven, wat een druk!

De wedstrijd onder goede leiding van de 15 jarige scheidsrechter kwam niet echt op gang. Er was niet veel ruimte om onze gevaarlijke spelers aan de bal te krijgen en daardoor waren de kansen schaars. De grootste was voor de koning, maar deze kon net niet bij de bal.

De 2e helft gebeurde er meer. Na de wekelijkse moeilijke wissels begon De Zweef wat sterker en scoorde al snel via een verre vrije trap. De teleurstelling was goed te zien op de gezichten. Elkaar oppeppend volgde toch snel de gelijkmaker. Eindelijk een bal in de ruimte en onze rechtsbuiten rondde keurig af. Binnen 5 minuten was de stand al 2-2. Eerst een foutje achterin en 2-1 achter, maar ook nu weer een diepe bal met hetzelfde resultaat 2-2. Blijdschap alom, ook bij de veel aanwezige supporters. Grote kansen waren er niet meer. Een vrije trap aan onze kant werd nog wel van de lijn gehaald.

Na het laatste fluitsignaal was er teleurstelling en toch ook blijdschap. Niet iedereen wist precies wat er van te vinden. Het voetbal was wat minder, ook door een sterke tegenstander. De inzet was echter wel groot. Complimenten daarvoor.

We staan hiermee nog steeds bovenaan, maar met 3 ploegen hijgend in de nek is het nog heel spannend.

Dinsdag volgt er eerst nog een oefenwedstrijd in Hulzen en zaterdag gaat het dan om 12.00 verder in Langeveen.