JO13 blijft op kampioenskoers

Gepubliceerd op: zondag 23 april 2023
Ruime overwinning in Langeveen.

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Langeveen op het programma. Een tegenstander waar we nog nooit tegen hebben gespeeld. Voor iedereen een grote verrassing dus. En dat werd een aangename, kan ik u vertellen. Bij aankomst werden we positief verrast door een schitterend hoofdveld, omringd door vele borden. Hier zijn menig amateurclubs jaloers op. In de afgelopen week hebben vriendschappelijk gespeeld tegen Hulzense Boys. Bij vlagen werd er goed gespeeld. Iedereen is lekker aan zijn speelminuten gekomen, al ging de wedstrijd helaas verloren. Donderdag werd er scherp getraind. Een goede training, neem je mee in de wedstrijd. Zo ook vandaag.

Al vanaf het begin zijn we duidelijk de bovenliggende partij. De een, na de andere vloeiende aanval volgt op het mooie kunstgrasveld. Het was echt optimaal genieten, ook voor de meegereisde supporters. Dat daarbij de zon volop scheen, was een mooie bonus. Normaal beschrijf ik een bijzonder doelpunt wat uitgebreider, maar dan wordt dit verslag wel heel lang. Echt uitgespeelde doelpunten, goed overzicht bewaren van de toppers, de drive om bij elk doelpunt weer door te gaan.

In de rust hamert de staf dat men niet moet verzwakken. Blijf voetballen en stel jezelf doelen. Een daarvan is jammer genoeg niet gelukt. We wilden graag de nul houden. Een speler van ons was vergeten dat we van helft waren gewisseld en kopte de bal de verkeerde kant op. Dit maakte dat de eindstand 1-11 werd. Dinsdag zal er weer een  vriendschappelijke wedstrijd op het programma staan. We spelen om 18.45 thuis tegen Excelsior JO13-9.

Daarna hervatten we de competitie op 6 mei met een thuiswedstrijd tegen DVC Dedemsvaart. Zorg dat je er bij bent, het kan een heel mooi slot van deze competitie worden!!