Sportclub Rijssen 3 naar halve finale districtsbeker

Gepubliceerd op: zaterdag 29 april 2023
Sportclub Rijssen 3 wint met 3-2 van Sportclub Woezik 3

Sportclub Rijssen 3 treft in de kwart finale van de strijd om de districtsbeker Sportclub Woezik uit het gelijknamige kerkdorp bij Nijmegen.

Woezik is een voor ons volstrekt onbekende tegenstander, maar we nemen aan dat we ons kunnen opmaken voor een leuke wedstrijd. En dat komt mooi uit, want diverse teams hebben vandaag vrij, zodat we vandaag toch wat te zien hebben op de Koerbelt. Sterker, omdat het speelschema bijna omgekeerd is aan dat van de selectie, is het voor enkelen de eerste keer dat ze dit team een hele wedstrijd kunnen zien. En het weer werkt ook nog eens mee.

Vanaf de aftrap tot aan het eindsignaal is duidelijk dat Sportclub het betere team is. Ze zijn veelal in balbezit en, als dat een keer niet zo is, dan weten ze Woezik snel onder druk te zetten en soms te achterhalen en de bal weer in de ploeg te krijgen. Woezik hangt vooral voor het eigen doel en probeert de tent dicht te houden en dat doen ze verdienstelijk. Sportclub heeft dan ook vele passes nodig om een gaatje te vinden en dan valt het nog niet mee de bal richting doel te krijgen. En in de gevallen dat dit wel lukt, staat er een doelman die - hoewel hij geen enkele bal vast heeft - wel zijn doel leeg houdt.

Tot verrassing van velen komt Sportclub dan ook nog op een achterstand. Bij de eerste aanval van Woezik krijgen ze in de 18e minuut net buiten de 16 meter een vrije trap. Deze wordt prima genomen en verdwijnt in het doel achter doelman Alex Calkhoven. 0-1. Als Woezik dan voor de tweede maal over de middellijn is, komt Sportclub op 0-2 achterstand. Dit keer is het een halve voorzet die door de Alex in de 29e minuut tegen het been van Wim Oosthoek wordt getikt en in het doel verdwijnt. Woezik kwam in de eerste 45 minuten nog één keer vaker over de middellijn, maar dat leidde nergens toe. Ruststand 0-2.

In de tweede helft gaat Sportclub verder waar het al 45 minuten mee bezig was: Het zoeken van een doelpunt. En die komt er. De eerste volgde in de 63e minuut uit een hoekschop genomen door Nick Velten. Deze werd door aanvoerder Haase van dichtbij netjes binnen gekopt. 1-2.

Vlot daarna stond de 2e al op het bord. In de 66e minuut weet Dylan Siemerink te scoren en had Sportclub de achterstand ingelopen. Hij schoot de bal met de buitenkant rechts van net buiten de 16 meter in het doel. 2-2.

De derde treffer was het gevolg van een strafschop. Sportclub kreeg deze omdat de doelman van Woezik in de 81e minuut Haase tegen de grond werkte in een poging te voorkomen dat hij achter een afgeslagen bal kon aangaan. Vanaf de stip scoorde Nick de derde en trok daarmee de winst naar zich toe. 3-2.

Na een teleurstellende start weet Sportclub dus toch de wedstrijd te winnen. En dus spelen ze binnenkort de halve finale.

Daarvoor spelen ze op 2 mei om 20.00u tegen de runner up van de competitie Enter Vooruit. Bij winst is Sportclub Rijssen 3 kampioen.