Sportclub Rijssen 3 kampioen

Gepubliceerd op: dinsdag 2 mei 2023
Sportclub had aan 1 helft genoeg tegen de nummer 2.

Vanavond 2 mei speelt Sportclub Rijssen 3 de wedstrijd van het seizoen. In Enter wordt aangetreden tegen de nummer 2 van de competitie Enter Vooruit 4. Bij winst is Sportclub kampioen. En dus togen velen naar sportpark De Werf om dit met eigen ogen te zien.

Na de aftrap werd al snel duidelijk dat Sportclub de betere was. Na enkele schoten richting doel lag de eerste er in na een matige spelhervatting van de Enterse doelman. En daarna volgde al snel de nummers 2 en 3. En met die stand gingen we de rust in.

In de tweede helft was de scherpte weg en werd nog slechts 1 keer gescoord, zodat 0-4 de eindstand werd.

Sportclub Rijssen 3 is daarmee kampioen. En met riante cijfers: 19 wedstrijden gespeeld, 19 gewonnen en een doelsaldo van +71. De laatste 3 wedstrijden zijn voor de statistiek.

Belangrijker is de eerst volgende bekerwedstrijd op 6 mei in Ressen tegen SC Bemmel. Om 15:00u start dan 1/2 finale van de beker. Een team dat momenteel 2e staat, al moet gezegd dat ze 3 wedstrijden achter lopen bij de koploper.

Een kampioenschap hangt af van vele mensen. Natuurlijk de spelers en de staf. Maar niet onbelangrijk, ook de wasvrouw komt enige eer toe en blijkbaar vergeet Tim regelmatig zijn shirt in te leveren, getuige deze boodschap bij de uitgang.