Einde bekerstrijd Sportclub Rijssen 3

Gepubliceerd op: zondag 7 mei 2023
Sportclub weet niet te scoren tegen Bemmel

Zaterdag 6 mei toog een delegatie van Sportclub Rijssen af naar Ressen. U weet wel bij Bemmel. Aldaar troffen zij de lokale Sportclub voor de halve finale van de beker. Voor de gelegenheid hadden ze de discobus van Lucky geregeld.

Om 15:00u ging de wedstrijd van start en zoals we gewend zijn nam Sportclub het heft in handen. We zien zoals gebruikelijk een veldoverwicht, waarbij de tegenstander in het defensief wordt gedrukt en het druk wordt voor het doel. Die druk leidde tot een ongelukkige terugspeelbal aan de zijde van Bemmel. De laatste man kopte de bal voorzichtig richting doelman, die daar niet op gerekend had, waardoor de bal in de bovenhoek van het doel verdween. Sportclub komt dus wat gelukkig op voorsprong. 0-1.

En dat bleef zo tot aan de rust, omdat Mike Tuitert, die ditmaal het doel verdedigde, een scorekans verijdelde. Daarna had Sportclub in de laatste aanval nog 4 keer een kans op een punt, maar het mag een klein wonder heten, dat er telkens iemand in de weg stond.

Na de rust komt Bemmel langszij middels een strafschop. 1-1. De druk neemt aan beide zijden toe en dat leidt tot een gele kaart voor elk team.

Het is uiteindelijk een vrije trap die leidt tot de winst van Bemmel. Deze bal wordt in eerste instantie nog weggestompt door Mike, maar komt niet veel later terug en wordt gepromoveerd tot doelpunt. 2-1.

En dat is tevens de eindstand. Alle aanvallen van Sportclub daarna leiden, ondanks alle inzet, niet meer tot een doelpunt. En daarmee eindigt het bekeravontuur van Sportclub Rijssen 3.

Ook van Esmee Monnink hebben we enkele foto's ontvangen. Hieronder een selectie.