Sportclub Rijssen JO13 wint in de kuip

Gepubliceerd op: zaterdag 13 mei 2023
Een dik verdiende overwinning op de nummer 2 Excelsior

Eindelijk Zaterdag.

De hele week ging het al over deze wedstrijd. De meeste jongens kennen elkaar. Van school of zitten zelfs aan dezelfde keukentafel. Dat het vandaag ook nog eens de wedstrijd was van de nummer 1 tegen de nummer 2 maakt deze wedstrijd extra beladen.

Afgelopen week is er lekker getraind met als afsluiter donderdag een bijzondere kopoefening. Onze voorstopper kan daar over meepraten. Zoals altijd zit er een gedachte achter. Onze voorstopper moest vandaag hun spits uitschakelen en heeft dat keurig gedaan. Appeltje-EITJE!!

Speciaal voor deze wedstrijd mochten wij spelen in De Kuip. In dat stadion wordt dit seizoen weinig verloren, dus dat is een goed voorteken.

We beginnen goed aan deze wedstrijd. Bij een enkeling zit de spanning in de benen, maar dat voetballen we er snel uit. We creëren een aantal mogelijkheden, waarvan we er 1 scoren. Dit is ook de ruststand.

In de tweede helft wordt het spel iets minder. Excelsior hanteert alleen de lange bal, maar onze achterhoede en keeper maakt alles onschadelijk. De middenvelders hebben allemaal een marathon gelopen. Zowel aanvallend, als verdedigend hun werk keurig gedaan. Onze aanvallers hebben gevochten als leeuwen. De ingebrachte spits kreeg een niet te missen kans en heeft beloofd volgende week zijn schoenen andersom aan te doen. Na een spannende pot, is de eindstand een dik verdiende 1-0 overwinning. De opluchting is groot. Bij de spelers, staf, ouders en zelfs onze huisfotograaf. Dank allen voor de support.

Volgende week kunnen we thuis kampioen worden tegen de nieuwe nummer 2, DES uit Nijverdal. We spelen om 10 uur. Komt allen kijken, we kunnen alle support gebruiken!!