JO11 laat het liggen tegen de Witkampers

Gepubliceerd op: zondag 14 mei 2023
Thuisnederlaag tegen de ploeg uit Laren.

Bovenop ballen in het zonnetje, mooier kan het niet. Na een korte nacht ietwat verlaat aankomen en iedereen al op het veld en goede zin. Kom maar op team.

Onze tegenstander had al een spion onze kant opgestuurd om onze sterke kanten te bekijken tijdens de warming-up en hij slaagde daar prima in want tijdens de wedstrijd wisten ze waar ze ons pijn konden doen. Alleen hadden ze even geen rekening gehouden met de traptechniek van Mason die de bal bezorgt bij Jared die mooi direct afwerkt en zo de verdiende 1-0 aantekent. De inkt op mijn papier was nog niet droog of het stond 1-1. En elkaar weer aankijken. Aftrappen dan maar weer en Kevin breekt goed door en passt op de vragende Jared en de 2-1 is daar. Mooie aanval en dito afwerking. De witkampers laten zich zeker niet onbetuigd en combineren er lustig op los en we kijken ernaar tot er eentje mag uithalen. Elena zit in de goede hoek maar de bal wordt zodanig van richting veranderd dat ze kansloos is maar gelukkig gaat de bal net langs de voor ons goede kant van de paal.

Met een voorsprong dus de 1e rust in. Het 2e kwart beginnen we gewoon slap en staan te gapen en kijken hoe de witkampers op 2-2 komen en vooruit, we laten ze ook nog ff de 2-3 maken. Daarna nemen we gelukkig het heft weer in handen, mooie combinaties en goed voetbal krijgt het publiek te zien, maar helaas geen goals, omdat de finesse ontbrak en de keeper van de Witkampers vandaag goed bij de les was. We verdienden meer, maar helaas waren het de Witkampers die weer scoorden 2-4. Als ze weer uitbreken is Kayne goed fel op de bal en veroverd hem van zijn tegenstander en passt op Jared die gelijk Rezz inspeelt die met een schuiver de keeper passeert 3-4 En weer rust.

Het 3e kwart maar gauw weer vergeten. Nou nee, een goede ingreep van Elena voorkomt een grotere achterstand!! In het 4e kwart zijn het weer De Witkampers die scoren uit een harde en hoge bal 3-5. We doen niets voor ze onder hoor maar elk schot is raak zo lijkt het. Waar wij genoeg kansen krijgen en te lief zijn, zijn de tegenstanders genadeloos voor ons. Tot Vince met een oog dicht de bal loeihard in de rechterkruising schiet van de Witkampers en het verschil weer 1 is 4-5.

Dan worden de Witkampers wat feller en drukken ons wat terug en gaat iedereen maar wat doen en staat er niemand meer voorin. Elke bal die we naar voren schieten is zodoende binnen 10 seconden weer terug en dat voetbalt niet prettig en de 4-6 komt dan ook niet onverwacht . Dan schiet er eentje van De Witkampers zo hard op de lat dat de bal voor dezelfde speler zijn voeten valt en omdat niemand ingrijpt probeerd hij het weer en dit keer met succes 4-7. Dan is helaas het geloof eruit en snakken we naar het eind. Het was een mooie pot met helaas een bittere nasmaak.