JO14-1 speelt gelijk bij DVC Dedemsvaart

Gepubliceerd op: zondag 10 september 2023
Eerste officiƫle wedstrijd van de JO14-1 eindigt in 4-4.

Een nieuw hoofdstuk!

Het succes van afgelopen jaar is niet onopgemerkt gebleven. Zo is onze keeper van vorig jaar gescout door Go Ahead Eagles. Gelukkig hadden we al een goede tweede keeper in onze selectie, dus was dat probleem opgelost. Gelukkig beschikken ze binnen onze vereniging over een uitstekende scouting, waarbij men zelfs al internationaal hun kritische en deskundige oog laat vallen. Zo zijn we ook blij om te melden dat ons team versterkt is met het Oekrainsche talent, Misha. Vele topclubs zaten achter hem aan, maar uiteindelijk heeft hij voor ons gekozen. Misha: Udachi!

Ook aan het roer staan  andere kapiteins. Ruben en Melvin hebben het overgenomen van Mario. Jongens ook voor jullie: Udachi!

Na een paar weken trainen, spelen we vandaag eindelijk de eerste competitiewedstrijd. Uit naar DVC Dedemsvaart. Een vereniging waar nog nooit tegen gespeeld is. Dat is ook niet zo gek, want het ligt, gevoelsmatig, bijna aan de Oostzee. Maar goed, dan maar op tijd verzamelen, paspoortcontrole en vol goede moed de auto in. Na 2 keer tanken onderweg uiteindelijk in Dedemsvaart aangekomen.

Na een moeizame warming-up, omdat alles bezet was, konden we de afwerkoefening wel op het hoofdveld doen. Hierna nog een laatste peptalk en de wedstrijd kan van start gaan.

De eerste keer JO14, de eerste keer 2e klasse. Benieuwd naar de krachtsverhoudingen. In de tropische zon, is het een beetje zoeken in het begin. Misha start als LVA en doet dat naar behoren. Wel moeten we nog even trainen op poza hroyu, maar dat komt goed. De inzet is er wel vanaf het begin, en daar begint het mee. Na een snelle achterstand trekken we de stand gelijk. Mooi schot van randje zestien. Daarna scoren beide teams nog een keer voor rust. Met 2-2 gaan we ook rusten.

In de rust proberen we met wat omschakelingen de angel uit hun spel te halen. Dit lukt deels. Mede door de hoge temperatuur wordt deze wedstrijd een slijtageslag. Wel wordt er nog een paar keer gescoord, eerlijk verdeeld over beide teams. Eindstand 4-4.

Deze wedstrijd was er een van de gemiste kansen. De kop is er af en volgende week spelen vol goede moed de wedstrijd tegen ATC 65 JO14-2. Voor de wedstrijd zal er een elftalfoto worden gemaakt, dus allemaal naar de kapper deze week. Oja, de wedstrijd begint om 9:30 uur. Zorg dat je er bij bent!!