Ook Holten over de knie bij de JO12

Gepubliceerd op: vrijdag 15 september 2023
Weer een ruime zege voor de jongens en meisjes van de JO12!

Om half 7 de aftrap tegen Holten MO12. Een damesteam dus en ooohhhhh die zouden we oprollen. Nu kon ik me gelijk de wedstrijd tegen Deense dames herinneren vlak voor de grote vakantie waar we er met 9-1 afgingen en daar mochten we nog blij mee zijn. Nee nu zou het anders gaan zo werd beloofd.

De druk op de dames werd gelijk opgevoerd en al na 10 seconden beland de bal tegen de paal (jullie dachten dat ik in de goal zou zeggen hé) na 3 minuten gaat de bal voorlangs en daarna nog een keer paal en dan na wederom 6 minuten is het wel raak. 0-1 door Kayne uit een ingestudeerde corner. Jared behoud het overzicht als de keepster van Holten de bal wegschiet en voor zijn voeten beland 0-2. Kayne tekent voor de 0-3 door een goed schot. Rezz maakt met een punter de 0-4 na goed werk van Kevin.

De dames van Holten houden iedereen achter de bal vlak voor hun goal en omdat wij daar ook steeds gaan staan is het daar erg druk en dan komt het aantal gemiste kansen nog hoger uit dan het aantal doelpunten. Dus in het 2e kwart het veld breder houden. Dit lukt gedeeltelijk maar ook nu eerst weer op de paal voordat Rezz kan afdrukken voor de 0-5. Kayne maakt na goed stoorwerk van Rezz de 0-6 en jared tekent voor het slotakkoord dit kwart 0-7. Er wordt zeker goed gespeeld maar het moet giftiger voor de goal!!

In het 3e kwart snoept Vince zijn directe tegenstandster de bal af en besluit op avontuur te gaan 0-8. Rezz troeft daarna zijn tegenstandster ook af en gaat er als een haas vandoor achterna gezeten door 3 dames (ik zou er een moord voor doen maar hij liet ze zijn hielen zien) en schiet op goal. Hij lijkt voorlangs te gaan maar daar is Kevin goed doorgelopen en die tikt hem voor de zekerheid binnen 0-9. Er waren voor de tijd meer doelpunten beloofd dan zaterdag  maar dan moet het wel wat beter!! Het is ook nooit goed hé van die trainer. Afijn we gaan eraan werken.

Komen ze: Rezz de 0-10 in de drukte goed de rust bewaard. 0-11 komt  uit een corner van Rezz die hij zelf ook afmaakt (nee vraag me niet hoe). De 0-12 is een hoogstandje van Jared die al achterover springend de bal achter de keepster van Holten lobt. Die grijns had ie onder de douche nog. En terecht! Alex schiet dan van een meter of 20 op goal maar hij lachte als een boer met kiespijn want helaas schampte de bal de paal net aan de verkeerde kant. Als laatste mag Kayne nog een keer afdrukken en nu met succes 0-13. Dit was ook de eindstand vanavond waarbij we een lastiger wedstrijd hadden dan afgelopen zaterdag door het stugge verdedigen van Holten.

Zaterdag gaan we proberen vaker te scoren dan kansen te missen, die stand staat vanavond op 13- 31. Zaterdag dus weer, komt allen (we moeten naar de buren 9:30 uur).