JO12-1 wint ook ruim van buurman Excelsior

Gepubliceerd op: zondag 17 september 2023
Opnieuw een makkelijke zege voor de JO12.

Vanmorgen tegen de meiden van Excelsior om half 10 op veld 3B.

Lang verhaal kort. Om 9:40 uur alsnog idd op veld 3B, wederom geen koffie namens de club. De jonge scheids floot dan ook zsm voor de aftrap. Wat waren we fel op de bal en de meiden van Excelsior op onze enkels maar na 6 minuten (hé alweer 6) omspeelt Kayne de keepster van Excelsior  en tekent voor de zeer verdiende 0-1 want we hadden al 3 kansen verprutst. Maar als de ban 1x gebroken is gaat het hard. 0-2 door Jared die solo overal doorheen loopt en afdrukt in de korte hoek. Ook de 0-3 via een mooi onhoudbaar schot vanaf 20 meter van Jared!

En ja maak je zuivere hattrick maar compleet door de 0-4 binnen te tikken na een goede pass van Quinten. In het 2e kwart lekker zo doorgaan maar we missen teveel kansen. Dat moet beter willen we hogerop. Bij een ingestudeerde corner (ik wist nergens van hoor) bracht Rezz de bal naar Mason die fraai Jared bediende en die mocht zijn 4e maken vanochtend 0-5. Rezz maakt dan wat gelukkig de 0-6 maar wou wel graag op het scoringslijstje. Bij deze dan !! Nog geen 30 seconden later bediend Rezz vanaf rechts de klaarstaande Jared en tellen we nummer 7: 0-7.

Kevin ziet zijn mooie schot op de paal belanden en terug het veld ingaan waar Alex zich niet bedenkt en verwoestend uithaald vanaf zo’n 15 meter. Boem 0-8. Het lijkt allemaal vanzelf te gaan maar we blijven alsnog teveel kansen, Nee!! doelpunten missen, te gemakzuchtig en te lief voor de goal. Het 3e kwart beginnen de dames van Excelsior fel en daar schrikken we wat van en durfen ze niet aan te pakken en lopen achteruit en als Excelsior de bal terug legt op 1 van hun middenvelders schiet die heel brutaal vanaf ongeveer de middellijn op onze goal en totaal onverwacht is het 1-8. Groot feestje bij de dames. Hij zat er ook wel erg mooi in. Ons antwoord volgt gelukkig al snel als Rezz oog heeft voor de vrijstaande Kayne 1-9.

De 1-10 is gewoon een kopie, zelfde aangever en afmaker. Rezz gaat dan weer eens op de brommer over de rechterkant en verstuurd een goede pass op Vince bij de “16” die heerlijk aanneemt en afdrukt 1-11. Vince krijgt het dan zo op de heupen dat hij zijn directe tegenstandster uitdaagt met frivole bewegingen met hele lijf en houden waar zij zo onder de indruk van is dat hij haar passeert en vanaf 20 meter aanlegt en afdrukt. Boem, schitterend over de keepster en onder de lat 1-12. Prachtgoal hoor.

Het laatste kwart wil iedereen natuurlijk scoren en gooien we de opstelling wat om en gaat met name Mason zich wat meer voorin melden. Het doel weet hij helaas niet te vinden maar met 2 assists (de 1e werd mooi afgemaakt met het hoofd door Jared) en een splijtende pass op Rezz komt de stand op 1-14 Excelsior krijgt op de eigen “16” een vrije trap en nemen daar zo uitgebreid de tijd voor dat ze zelf in slaap vallen en als die bal dan alsnog wordt genomen is dat zo in de voeten van de gretige Jared die dankbaar afdrukt 1-15. Wederom een terecht grote uitslag maar na vandaag komen de wedstrijden tegen de mede koplopers en zullen we feller en doelgerichter moeten zijn. Neemt niet weg dat we ook prachtig voetbal hebben gezien afgelopen weken waar er echt met elkaar en voor elkaar is gespeeld. Laten we dit doortrekken Team!

Volgende week weer.