Competitie begint met een valse start

Gepubliceerd op: zaterdag 23 september 2023
Geen scheidsrechter, geen wedstrijd, wel een uitslag.

Voor de eerste competitiewedstrijd zijn we in Enschede en wel bij SVV'91. Dat zegt velen niets, maar dat staat voor Surinaamse Voetbal Vereniging. Volgens henzelf 'de meest veelkleurige voetbalvereniging'. Voorheen een zondagclub, maar sinds het seizoen 2019 uitkomend op zaterdag.

Kortom, we hebben geen idee wat we moeten verwachten. De enige refentie zijn de bekerwedstrijden. Na 3 wedstrjden was het doelsaldo van SVV -18. Dat is niet best. En geen enkel doelpunt voor. Nu was het resultaat van Sportclub ook niet best, maar toch iets beter. Beide teams zullen met andere woorden een resultaat willen neerzetten. Na een directe rode kaart zal in ieder geval 1 speler vandaag niet meedoen. Daarnaast valt de ruime hoeveelheid gele kaarten op. Op zich bijzonder want zij speelden tegen GFC, Blauw Wit en rksv Bornerbroek. Voor ons bekende teams, waartegen wij wedstrijden hebben gespeeld, die niet bekend staan om de hoeveelheid kaarten.

Aangekomen in Enschede zien we een complex dat over niet al te lange tijd verlaten wordt. SVV verhuist naar het comlex van FC Aramea. Het tweede dat opvalt is dat de lijnen niet in de krijt gezet zijn en daardoor lastig zichtbaar zijn. En dan na de kennismaking wordt bekend dat er geen scheidsrechter is en dat we dus voor Jan met de korte achternaam naar Enschede zijn gereden. Nu was dat bij SVV bekend, maar dat heeft niet geleid tot een actie om een andere te regelen. Dit alles wekt de indruk dat het SVV wel goed uitkomt.

Daarna wordt besloten vriendschappelijk een potje te voetballen en dat eindigt in een volstrekt onbelangrijke 2-2. Groot is dan ook de verbazing dat door SVV aan de KNVB een eindstand van 3-2 wordt doorgegeven.

De competitie begint voor Sportclub Rijssen 1 met een 'valse start'.