Ook Lochuizen wordt ruim verslagen door de JO12-1

Gepubliceerd op: zaterdag 23 september 2023
Opnieuw een overwinning met dubbele cijfers!

Om half 10 voetballen in Neede. Ga er maar aan staan. Voor de JO12 was het vandaag zover. Auto geregeld maar er bleek een taxi beschikbaar. Vrouw blij! nogmaals bedankt.

Het ritje bleek wat korter dan gedacht want we speelden in Lochuizen tegen de plaatselijke VV. Vriendelijk ontvangen en een gemoedelijk sfeertje. Om half 10 dan de aftrap en VV speelt gelijk alles brutaal naar voren maar of er een idee achter zat? Na 3 minuten (JaJa) onze eerste aanval en die wordt direct verzilverd  door Jared 0-1. Ook de 0-2 is van Jared na een mooie assist van Mason (deze naam zal nog wel een paar keer voorbijkomen zo).

Rezz gaat over links op de brommer en wordt op de hielen gezeten door een felle VVster die hem ook nog tegen de grond werkt en zelf ook valt. Rezz staat sneller op dan zij en passt op Mason die afwerkt 0-3. Kevin schiet dan goed op de goal maar de keepster van VV redt en de bal beland voor de voeten van Mason 0-4.

Het 2e kwart begint en het voetbal is er compleet uit. Sterker nog de VVers gaan opportunistisch naar voren en we sjokken erachteraan. Het is maar goed dat Lochhuizen geen idee heeft wat ze doen maar ze maken het ons knap lastig. Als Ella voor de zoveelste keer goed ingrijpt komt de bal bij Quinten die Rezz op pad stuurt. Hij is helemaal alleen want iedereen staat nog in onze “16” maar hij flikt het weer! 0-5. Dan gaan we weer samen spelen en komen in ons eigen spel. Na een mislukt schot schiet de keepster van VV de bal zo voor de voeten van Rezz die vriendelijk bedankt! Boem 0-6. Alex heeft een zeer vernuftige indribbel in gedachten en zodoende komt de bal bij Rezz die de vrijstaande Kevin bediend 0-7.

Dan is het rust en volgens de scheids moesten we echt naar de kleedkamer, aldus geschiede. Hier aangekomen werd het even wat minder. Tuurlijk stonden we ruim voor maar het spel was bij vlagen niet om aan te zien. Dan is er een discussie omdat de trainer alleen de slechte dingen benoemd. Nee de trainer had al gezegd dat we 7x  gescoord hadden en dat was prima maar daar leren we niet van op dit moment want we weten dat we veel scoren. Er komen andere wedstrijden!!

Dan het 3e kwart. Lochhuizen raakt de paal en Elena redt ons 2x. Gauw door naar het laatste kwart. Die was gelukkig een stukje beter Mason maakt al snel de 0-8 en krijg het op zijn heupen. Zelfs zo dat hij ook de 0-9 mag noteren na een hard schot. Zijn volgende schot wordt tot corner verwerkt die door Vince strak wordt genomen richting eerste paal waar Jared met een mooie draaibeweging de bal tegen de touwen werkt 0-10. Bij een echte scrimmage voor de goal van VV is Mason attent. 0-11. Een keurige voorzet van Vince vanaf onze rechterkant wordt wederom door Mason op waarde geschat en met een mooie schuiver tekent hij voor de eindstand van 0-12.

Volgende week tegen de nummer 2 thuis om half 10. Kom ons allen aanmoedigen!