JO12-1 verspeelt de koppositie in spannende topper

Gepubliceerd op: zaterdag 30 september 2023
1-2 verlies tegen Diepenheim.

Daar was ie dan vandaag, De dag van de scheidsrechter. Lang naar uitgekeken door de leidsmannen en vrouwen. Een kleine attentie namens het team om het weekend lekker fris te beginnen en uiteraard de hoop op wat voordeeltjes tijdens de wedstrijd.

Na een hele week voorbereiding op deze wedstrijd wisten we zelf ook dat het scherper moet voor de goal. Diepenheim had net als ons maar 2 doelpunten tegen en wij verspelen te veel kansen. Al die plus doelpunten  tellen vandaag niet, mouwen opstropen en killing zijn voor die goal. Het veldspel is prima in het begin en we leggen Diepenheim aan banden door goed samenspel maar komen niet tot echte kansen. Diepenheim leunt rustig achterover en laat ons komen tot aan een meter of 20 voor hun goal en laat ons de drukte inlopen waar we moeite hebben om een teamgenoot te vinden laat staan zuiver in te spelen. Diepenheim vind het best zo. Het wordt zelfs 0-1 door een Lucky shot van Diepenheim die dom uit de lucht komt vallen. Gelukkig blijven we scherp en al gauw is daar de verdiende, nee terechte 1-1 uit een corner die kiezelhard door Kayne tegen de touwen wordt gewerkt.

In het 2e kwart zo verder en Rezz treft de paal en dan zakt het voetbal ook wat weg . We maken verkeerde keuzes door alleen op avontuur te gaan waar een pass beter was geweest. Diepenheim vind het prima en blijft georganiseerd voetballen en komt er af en toe uit en als we zelf niet opletten maken ze de 1-2 en dat was jammer want op dat moment waren we wel de bovenliggende partij maak dat zegt niets blijkt nu. Het 3e kwart kon het echt alle kanten op, we gingen op zoek naar het doelpunt maar ergens liep het niet. Diepenheim liep verder terug en wij konden het gaatje niet vinden. In de laatste rust wisten we hoe we het op gingen lossen. Eerst zorgen dat je de bal hebt en volle bak naar voren. We moesten scoren dus verdediger eruit aanvaller erbij. Dat ging prima tot de trainers van Diepenheim het in de smiezen kregen en 2 man voorin zetten en alles op de counter gooiden. Dit was natuurlijk het risico wat we namen maar ja! Of we nou met 1-2 de boot ingaan of meer maakt vandaag niet uit we moeten nog scoren! inderdaad breekt Diepenheim ook 2 x uit na afgeslagen aanvallen van ons maar Elena houdt alsnog haar doel goed schoon.

Bij elke poging van ons die niet lukt neemt de keeper van Diepenheim behoorlijk de tijd en dat begint ook nog eens te frustreren. Hijj mee te maakn! Bij een corner van ons vliegt de bal over en we houden de druk erop maar het lukt gewoon niet en als in de laatste minuut een speler van ons alleen voor de keeper staat hoeft ie maar 1 ding te doen. Boem, hij beslist zelf anders en wil de bal in de rechterbovenhoek krullen. Bal onderweg maar de keeper ook en die ranselt de bal uit de hoek. Puik keeperswerk maar dit had de 2-2 moeten zijn . De corner levert nog een schot op van Jared maar die gaat net voorlangs en de scheids vind het dan ook welletjes. We hebben gestreden maar onszelf niet beloond. Hiervan leren en weer door.

Volgende week weer!