JO14-1 wint in slotminuut van Lemelerveld

Gepubliceerd op: zondag 1 oktober 2023
1-0 winst.

Vandaag was het dan eindelijk de grote dag. Afgelopen iedereen naar de kapper geweest, want onze fotograaf was er voor de nieuw te maken teamfoto. (Bijna) iedereen zat op tijd in de kleedkamer. De trainers hielden een vurige bespreking. Iedereen werd gewezen op zijn taak. Wees scherp, houdt het veld breed, probeer op te bouwen en geniet met elkaar. Alle koppies knikten instemmend.

Dan naar buiten voor de foto. Om alles zo netjes mogelijk te laten lijken, werd zelfs voor de leider een blauwe trui tevoorschijn getoverd. Dat dit maatje XS was, mocht de pret niet drukken. Het eindresultaat is mooi geworden.

Na de warming-up beginnen we aan de wedstrijd. Maar niet voordat we de scheidsrechter in het zonnetje hebben gezet. Het is namelijk de dag van de Scheids en daar willen we graag bij stil staan. We zijn blij dat ze elke keer voor ons klaar staan en we hopen daar dan nog lang van te kunnen genieten. Evert bedankt!

Dan de wedstrijd: of het door het vroege verzameltijdstip komt, weet ik niet, maar we waren compleet niet uitgeslapen. Alle opdrachten die we moesten uitvoeren, lukte niet. We haalden ons eigen niveau niet. Er was wel 1 uitzondering, en dat is onze keeper. Met een aantal katachtige reddingen heeft hij ons in de wedstrijd gehouden. Klasse jongen. De ruststand bleef 0-0, iets wat je niet vaak ziet bij jeugdwedstrijden.

In de rust wordt scherpte geëist. De technische staf doet ook een aantal omzettingen. Uiteindelijk beslist een minuut voor tijd onze ingebrachte spits de wedstrijd met een schitterend doelpunt. Wat wel weer mooi was om te zien, is dat deze goal door het hele team gevierd werd. Zodoende waren wij vandaag de gelukkigste partij en wonnen we deze wedstrijd met 1-0.

's Middags was bijna het hele team actief bij de 'grote' jongens. Ze fungeerden daar als ballenjongens en werden nadien daarvoor getrakteerd. Nog een paar jaar en dan hopen onze jongens ook hun opwachting te maken in het eerste.

Volgende week zijn we vrij. De zaterdag erna spelen we om 9:30 uur de thuiswedstrijd tegen Oranje Nassau. Tot dan!!