In Memoriam: Hans Molenveld

Gepubliceerd op: dinsdag 17 oktober 2023
Gisteren bereikte ons het droevige nieuws dat Hans Molenveld is overleden.

Hans Molenveld is  op 14 oktober jl. overleden.

Hans heeft bij ons vele jaren diverse elftallen getraind. Hij was als vrijwilliger betrokken bij het trainers bestand in Twente. Als de club een trainer zocht dan moest je bij hem zijn. Naast dat hij sportmaterialen aan de man bracht als beroep deed hij dat trainerschap er gewoon bij en altijd met veel plezier. Dat plezier kon hij ook over brengen op zijn jongens, want ze kwamen altijd in grote getale. Zijn speeches in de kleedkamer waren van een bijzonder hoog niveau. Meestal kreeg hij de lachers ook wel op zijn hand. Vooral als hij zich weer eens versprak of bij het uitleggen van een oefening er zelf niet meer uit kwam. In de tijd dat hij trainer was bij Sportclub Rijssen was de hele familie Molenveld present.

Zoon Robert voetbalde als een vaste kracht in ons eerste en vrouw Jennie was ook vaak van de partij. Ze combineerde dit vaak met de camping dichtbij. Al die tijd zijn ze ook steeds mee geweest met de ski vakanties. Het opvallende was dat Hans in zijn laatste jaar nog steeds het niveau van het eerste jaar had. Hij durfde de bochten met het gezicht naar het dal niet te maken, nou dan duurt het even en alles puur op kracht. Hans Wandelaar werd hij soms genoemd als hij een enkele keer de afdaling niet op de ski’s aandurfde. Maar door zijn enthousiasme  en zijn sterke wil kon hij het elk jaar weer opbrengen. Ook hier bedankte hij zijn skileraren weer met een geweldige mooi dankwoord. Iedereen slap van het lachen. Hij was van alle markten thuis want voor een partijtje schaken tegen Jan Brinkman draaide hij zijn hand ook niet om. Ook floot hij altijd bij het 6x6 toernooi.

Ooit vroeg hij aan Martin of hij zijn tennisracket naar Oostenrijk mee kon nemen. Natuurlijk zei Martin, jij wel Hans. Was er helemaal geen Sporthal… Door de Feuerwehr werden ze ’s nachts om 4 uur uit bed gehaald, met de sirene en: Sie mussen direct dass Zimmer verlassen. Geintje. Met Jennie, zijn lieve vrouw, altijd trouw aan zijn zijde, stonden zij steeds opgeruimd in het leven. Door de jaren heen werd zijn gezondheid al wat minder en de laatste tijd zaten ze enkele dagen tussen hoop en vrees, waarna het onvermijdelijke gebeurde. Hij overleed op 77 jarige leeftijd.

We wensen zijn familie heel veel sterkte bij dit verlies.