Puike wedstrijd van de JO14-1 tegen ON

Gepubliceerd op: dinsdag 17 oktober 2023
Winst met dubbele cijfers op het eigen Sportpark de Koerbelt.

Na een weekje rust, stond vandaag de volgende thuiswedstrijd op het programma. We spelen tegen Oranje Nassau uit Almelo. De tegenstander staat lager op de ranglijst, maar dat wil niet zeggen dat ze minder gemotiveerd waren. Om 8:35 uur staan ze al voor een dicht sportpark te wachten. Gelukkig is er een sleutelkindje gevonden die de poort kon openen, waarmee we de tegenstander hartelijk welkom konden heten op ons mooie sportpark.

Tijdens de bespreking bleek dat Misha geblesseerd was afgehaakt. Beterschap jongen. Verder ging het voornamelijk over uitvoeren van taken, beleving, lef en durven. Fouten maken mag, als je maar je best doet. Deze woorden werkten als doping. Wat een eerste helft. De een zegt dat het komt door de nieuwe keepershandschoenen,  de ander geeft aan dat het komt door 32 lahmacuns voor zijn verjaardag. Feit was dat er goed werd gevoetbald. Goed combinatiespel leidde tot vele kansen en doelpunten!! Ruststand 8-1.

Waar je in de rust altijd waakt voor verslapping, was dit de tweede helft niet helemaal te voorkomen. ON begon sterk aan de tweede helft, maar uiteindelijk namen we het spel weer over. Al was het spel beduidend minder dan de eerste helft. Eindstand 10-4. Puike wedstrijd gasten!!

Volgende week spelen we de laatste competitiewedstrijd van deze speelronde. We spelen dan thuis tegen de nummer 3, Hardenberg '85. Aftrap is om 9:30 uur. Tot dan!