JO12-1 houdt punt over aan eerste wedstrijd

Gepubliceerd op: zaterdag 4 november 2023
Remise thuis tegen avc Heracles.

Na een prachtige vorige ronde waarin we 2e werden met een doelsaldo van +60 kon je verwachten dat we een klasse hoger zouden gaan voetballen en naar het idee van de leiding horen we daar ook. Dan moet alles wel kloppen en de koppies scherp zijn en dat was dus net waar het vandaag in het begin aan schorte. Heracles was onze tegenstander met een paar ferme knapen en een keeper die de lat nog raakte als ie door zijn knieën ging.

In het eerste kwart is het aan beide kanten aftasten en kleine speldenprikjes uitdelen en na 6 minuten gaat Rezz weer op de Honda (voor de wat jongere lezers: dit was vroeger een brommer merk) of zal ik Zundapp zeggen. Hou het wel op de brommer! Dus, Rezz gaat op de brommer en ziet helaas de vrijstaande Kayne over het hoofd en zijn schot ook voorlangs gaan. Heracles is dan wakker en zet er een tandje bij en krijgen het heft in handen. We laten ons afbluffen en aan de kant zetten. Het levert Heracles ook een schotje op die ook voorlangs gaat. Het 2e kwart is niet veel anders maar we zijn iets minder onder de indruk van Heracles en durven wat meer. Het levert Rezz een grote kans op maar een doelpunt is hem miraculeus genoeg niet gegund. Dan gaan we alweer naar het 3e kwart. Ook hier kan het beide kanten op al heeft Heracles de regie iets beter in handen door hun fysiek handelen zonder hard of gemeen te worden overigens. Hier kunnen we nog stappen maken. Dan raakt een speler van ons geblesseerd aan het hoofd en dat is uiteraard belangrijker dan het spel dat na de wissel wel verder gaat. Op het moment dat die speler gelukkig weer wat bij de les is scoort Kayne de 1-0 en is de wedstrijd los. Lang kunnen  we niet genieten van die voorsprong omdat we een pass slecht verwerken en die voor de wachtende spelers van Heracles laten komen en daar weten ze wel raad mee. 1-1 Jammer!

Ergens gaan de koppies dan anders denken en zetten wij de druk naar voren en Heracles moet noodgedwongen achteruit. Meer dan wat corners en een schot voorlangs levert dat niet op en die keeper van Heracles schoot ook niet gauw in de brand! Het laatste kwart moet het dus gaan gebeuren en pakken we het goed op maar die keeper raakt niet onder de indruk. Bij weer een afgeslagen aanval gooit hij snel naar hun rappe linkshalf en die is weg en samen met 2 teamgenoten counteren ze ons op achterstand.1-2 met nog max 5 minuten. Verdediger eruit aanvaller erbij.  Dat pakt goed uit maar een strak schot beland op de paal en de keeper pakt hem alsnog klemvast en de vreugde bij Heracles zei dat daar de spanning ook wel voelbaar was. Keeper schiet uit en bal beland in onze 16 en we kijken erna tot iemand van Heracles de trekker overhaalt . Elena naar de goede hoek en bal voorlangs. Hier komen we goed weg. Onze doeltrap komt bij Jared terecht die Rezz bediend en die bediend  wederom Jared die dan maar besluit Rezz te bedienen en, DAAR KOMT DAT SCHOTT!!! 2-2 Mooi en dik verdiend. Gelijk ook einde wedstrijd en tevreden leiders aan beide kanten.

Volgende week weer.