JO12-1 met lege handen naar huis

Gepubliceerd op: zondag 12 november 2023
Verlies in Almelo.

Om half 9 voetballen in Almelo tegen de plaatselijke SV. Vroeg eruit en het zou koud zijn. Gelukkig viel dat mee. Nadat ik eindelijk bij het goede huis stond konden we op pad en iedereen had er zin in. Zo ook de ouders. Vol gas richting Almelo. Dan kun je daar weer wachten op de rest. Aldus geschiede. De spelers hadden er zin in maar tijdens het praatje voor de wedstrijd was het ieder voor zich en de trainers voor ons allen. We kennen die praatjes van ze wel.

Laat maar zien dan. Het voetbal was net zo goed als het luisteren. Niet best, en na 10 minuten was daar de terechte 1-0 door fout op fout te stapelen. Dan gaan we ons ergeren aan het gedrag en de woorden van de tegenstander en is het voetbal verdwenen. Als die een vrije trap mogen nemen gaat er eentje pontificaal voor Elena staan die niets kan zien en omdat niemand zich zorgen maakt over de ruimtes tussen onze spelers is het wachten op! Jawel 2-0.

In de rust hangende koppies maar als we gewoon gaan voetballen zoals we kunnen hoeven we hier niet te  verliezen dus mouwen opstropen en Dr’an. Dit gebeurt gelukkig ook en we worden de baas. De beloning komt al snel door een mooie dropvolley van Vince op aangeven van Mason. 2-1. Dan breekt Vince weer uit en schiet hard op doel maar die keeper heeft hem. En dit zou niet de laatste keer zijn vandaag helaas. Rezz ziet zijn schot net naast gaan en Vince kopt helaas ook voorlangs. Dan weer rust en dat kwam Almelo niet slecht uit want we waren op weg naar de goal.

In het 3e kwart beginnen zoals we net eindigden en ook nu ging Almelo in de achteruit en kon Rezz weer op de brommer (Honda of Zundapp) over rechts en hij zag de vrijstaande Vince niet over het hoofd en boem, toen was het 2-2 en zeker verdiend. We gingen op zoek naar meer en Rezz ziet zijn schot via de lat de grond raken en voorzichtig wordt er gejuicht maar de scheids fluit niet waardoor we niet op voorsprong komen en ook Almelo weer uit zijn schulp kroop met venijnige aanvallen en afstandsschoten waardoor het weer een spannende pot was. Als Rezz een schot helaas voorlangs ziet gaan is de keeper van Almelo attent en gooit snel in op een aanvaller van hun en met 3 passes staan ze voor onze goal en de vrijstaande man mag zomaar een hoek uitzoeken en afdrukken 3-2. Jammer, maar door!!

In de rust kun je niets anders dan complimenten geven voor het spel maar voor de goal en soms ook gewoon in het veld wat feller en die bal willen hebben. Het laatste kwart dan. Mooi gelijk op, kansen aan  beide kanten maar Almelo weet nog wel een keer te scoren uit een corner waardoor het verlies wat minder dragelijk wordt. 4-2.

Volgende week dus koppies er vanaf de warming up er al bij dan hoeven wij niet achter de feiten aan maar de tegenstander achter ons!! Kom ze aanmoedigen.