JO12 vergeet zich te belonen

Gepubliceerd op: zondag 25 februari 2024
Thuisnederlaag tegen Twenthe Goor.

Na 2 weken vakantie eindelijk de wei weer in voor een wedstrijd .Uiteraard hebben we wel door getraind en dat is nodig willen we verder groeien als groep maar nog belangrijker als team! We krijgen meningen over een ander en dat mag maar kijk ook naar jezelf. Vandaag dus een eerste test hoe we het op zouden pakken. Thuis tegen Twenthe Goor.

9 uur op het veld was de afspraak maar helaas was dat voor sommigen te vroeg. Allen op de bank dus en aftrappen maar. Scherp zijn we niet en Twenthe wel. 0-1 achter en er heeft nog geen speler van ons de bal aangeraakt. Eigenlijk blijft dat beeld het hele eerste kwart zo want behalve een schuiver van Jared die net voorlangs gaat zijn we niet bij machte om onder de Twenthse druk  uit te voetballen. Het 2e kwart begint zoals de 1e en het staat te snel 0-2 en Jared zijn schot gaat wederom voorlangs maar we worden heel langzaam aan wel brutaler en durven een voet ergens voor te zetten en dan ga je duels winnen en heb je vaker en langer de bal. En als je de bal hebt zou je kunnen scoren. Helaas wordt een schot van Kevin in 2 pogingen gered door de keeper van Twenthe en raakt Rezz de paal waardoor we nog steeds met een achterstand gaan rusten maar het spel wordt gewoon echt beter! Dit biedt hoop voor de resterende helften.

Het 3e kwart starten we goed maar Mason ziet met een doffe dreun de bal weer het veld inrollen door de paal te raken en Rezz schiet net voorlangs waar ik hem al telde. Helaas! Het is een mooie wedstrijd aan het worden waar we zeker niet onderdoen voor Twenthe, soms zelfs beter zijn maar ja dat veranderd niets aan de stand. Elena is gelukkig  goed attent bij een lastige boogbal van Twenthe en ze weet de bal uit de goal te houden. Hulde!  Het laatste kwart staat de keeper van Twenthe ons gigantisch in de weg. Alles krijgt hij eruit. Schoten van Jared, Kayne, Vince, Mason en Rezz. Hij houdt zijn ploeg op de been want we zijn lekker met elkaar! aan het ballen.

Mooie combinaties en duels die gewonnen worden, het was heerlijk om te zien en we verdienden zeker minimaal 1 doelpunt maar het mocht niet zo zijn. Na het fluitsignaal de kreten van Twenthe want wat moesten ze diep gaan. Hun keeper mocht op de schouders en kreeg ook van ons de complimenten. Dat wij die ook kregen van de tegenstander was mooi en ook terecht maar laten we ons de volgende keer zelf ook even belonen want dat was zeker verdiend geweest.